;

Medier & Kreative Erhverv

Dansk Erhverv arbejder for at styrke rammevilkårene for medier og kreative erhverv. Vi vil sikre, at brancherne har de bedst mulige betingelser for vækst i både Danmark, EU og globalt – med fair regulering, stærk konkurrenceevne og solide vækstmuligheder. Gennem politisk interessevaretagelse, analyser, netværk og events arbejder vi for, at medier og kreative brancher står stærkt, når det gælder udvikling, innovation og eksportmuligheder.

Medier
Markedet Medier består af virksomheder indenfor publicistiske nyhedsmedier, udgivere, forlag, tv-selskaber, streamingtjenester og rettighedsorganisationer. Tilsammen spiller medievirksomhederne en afgørende rolle for vores demokratiske og digitale infrastruktur. De skaber sammenhængskraft, kvalificerer den offentlige samtale og sikrer vores adgang til faktabaseret information. De er vores værn mod misinformation og falsk indhold i en stadig mere kompleks verden med store geopolitiske forandringer og spændinger. Troværdig information er forudsætningen for, at vi kan løse fremtidens udfordringer og sikre et samfund med vækst og velstand.

Dansk Erhverv arbejder nationalt og på EU-niveau for at styrke danske medievirksomhedernes erhvervspolitiske rammevilkår. I tæt samarbejde med medlemmerne arbejder vi fremtidssikring af et økonomisk robust, bæredygtigt og pluralistisk mediemarked. Dette er forudsætningen for, at medierne kan levere troværdigt kvalitetsindhold. En central erhvervspolitisk dagsorden er her at skabe mere fair og lige konkurrenceevne overfor de store udenlandske techvirksomheder.

 

Nyheder

SENESTE NYT OM MEDIER & KREATIVE ERHVERV

Se flere nyheder

Gyldendal: Still going strong på 250. år

På kort tid har adm. direktør Hanne Salomonsen truffet nogle svære, men nødvendige beslutninger, der skal sikre, at Gyldendal forbliver et moderne forlag.

Kulturel og kreativ handlekraft

Dansk Erhverv præsenterer 18 initiativer, der skal styrke kulturforretningen i Danmark

Dansk Erhverv er et kulturelt kraftcenter, der samler store dele af kulturlivet, de kreative erhverv, landets medievirksomheder og mange kulturforeninger. Til sammen udgør de et betydeligt og værdifuldt aktiv for Danmark, der både skaber sammenhængskraft og bidrager til samfundsøkonomien.

Dansk Musikomsætning 2021

pdf

Download

Søg i Medier & Kreative Erhverv

Kontakt

Finans, Medier & Kreative Erhverv

Sune Jensen

Fagchef for Medier og Kreative Erhverv
Rådgivning & Rekruttering

Louise Riisgaard

Branchedirektør
Medarbejderprofil
Finans, Medier & Kreative Erhverv

Josefine Anker

Erhvervspolitisk konsulent