{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Af: Nadia Maja Bech, Foto: Jakob Møller
Marianne Lyngby Pedersen, adm. direktør, Indeks Retail
Stod det til mig, skulle reglen om arbejdstidsregistrering rulles tilbage, for vi registrerer kun for EU’s skyld. Vi får ingen værdi ud af, at medarbejdere skal bruge tid på at registrere deres arbejdstid, når vi ikke bruger det til noget. Selve tidsregistreringen tager få minutter per medarbejder, men når man ganger med antal medarbejdere, er det mange penge. Desuden har vi systemer i Danmark, som allerede virker. For eksempel har vi arbejdspladsvurderinger, og medarbejdere kan ringe til arbejdstilsynet, hvis de finder noget problematisk. Endelig synes jeg, at arbejdstidsregistreringen føles som kontrol snarere end en hjælp til medarbejderne.
Nils Stærk, Ejer, Galleri Nils Stærk
Danske gallerier bliver drænet af administrative regler. Et konkret eksempel er hvidvaskreglerne, der blev indført i 2020 for at bekæmpe hvidvask. Vi skal som en lille virksomhed med otte medarbejdere efterleve det samme regelsæt, som selv store internationale finansielle virksomheder kæmper med at forstå. Vi har brugt hundredvis af timer på at forstå, hvordan hvidvaskreglerne skal implementeres - og det lykkes alligevel ikke altid. Vi skal blandt andet lave risikovurderinger, hvis kunderne handler for over 50.000 kroner og Erhvervsstyrelsens vejledning til at lave risikovurderinger er omfattende og kompleks.
Vi drukner i regler og krav, der ikke gør en reel forskel. Det ærgrer mig.
Thomas Roland, Chef for vareansvarlighed og kvalitet, Coop
Emballageafgiften er i forvejen kompliceret at forstå, og oveni det lander der nu flere gebyrer for affaldshåndtering af emballage. Ét af dem er det udvidede producentansvar på emballage, som træder i kraft 1. oktober. Formålet med miljøgradueringen i det udvidede producentansvar er stort set identisk med emballageafgiftens formål; at nedbringe anvendelsen og salget af emballagetyper, som vi ønsker mindre af. Derfor mener vi, at man bør slå emballageafgiften og gebyret knyttet til det udvidede producentansvar på emballage sammen; at man bør gøre det mere simpelt, så virksomheder kan nøjes med at lave én opgørelse og ikke skal orientere sig i flere lovgrundlag og afgiftstyper for den samme emballage.
Kirsten Brøchner, ejer, Hotel Kong Artur
Kontantpligten er eksempel på en regel, hvor det er svært at se, hvilken forskel den gør. Vi er forpligtet til at have kontanter, selvom der stort set ikke er nogen kunder, der bruger dem eller efterspørger muligheden for det. Og kontanterne skal håndteres. Det vil i praksis sige, at vi skal bestille afhentning af vores kontanter, fordi den nærmeste pengeautomat ikke kan tage imod dem. Det har vi brugt små 30.000 kroner på de seneste seks måneder. Jeg vil godt have muligheden for sige nej tak til kontanter og så forklare de få kunder, der gerne vil bruge kontanter, hvorfor vi ikke tager imod dem.