{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
06. marts 2024
Af: Martin Jørgensen, advokat, Dansk Erhverv, foto: Getty Images
2023 blev et rekordår for grøn markedsføring. Desværre ikke for det gode. Hele 146 anmeldelser om greenwashing – altså misvisende kommunikation om virksomheders grønne tiltag - landede på Forbrugerombudsmandens bord. Det er ni gange så mange som i 2019.
De mange sager om greenwashing har ført til et nyt begreb; greenhushing. Virksomhederne holder igen med at fortælle om deres grønne indsats, fordi de er bange for at blive beskyldt for greenwashing. Og greenhushing er udbredt.
En undersøgelse fra Dansk Erhverv viser, at hver tredje virksomhed har valgt at tie stille om grønne initiativer af frygt for beskyldninger om greenwashing. Det er ærgerligt, for forbrugerne efterspørger grønne produkter og kommunikation om virksomhedernes grønne tiltag, og rigtig mange virksomheder gør rigtig meget for at bidrage til den grønne omstilling.
I Dansk Erhverv er vi overbeviste om, at de mange anmeldelser ikke er et udtryk for, at virksomhederne forsøger at snyde på den grønne vægt. Vi er i en periode, hvor kendskabet til reglerne samt særligt de høje krav til dokumentation af markedsføringspåstandene i endnu højere grad skal indarbejdes hos virksomhederne. Heldigvis er der hjælp at hente:
5 gode råd om greenwashing: Det må du |
|