{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
07. juni 2024
Af: Hanne Bang Foto: PR
Mit største mål for MAKE Nordic lige nu er…
At bryde igennem på det norske marked. Vi sælger allerede til de fleste EU-lande, samt England, USA, Japan, Australien med flere, men næste skridt er at åbne et showroom i Oslo.
Den største sejr, jeg har oplevet indtil videre…
Er vores fantastiske vækstrejse. I 2021 formåede vi at vækste vores omsætning 300 procent, og det var selvfølgelig en kæmpe sejr for os. Men sejren lå måske mere i, at vi formåede at vækste så meget uden at gå på kompromis med vores værdier, og at vores kunder var tilfredse.
Den største udfordring, jeg har stået overfor…
Var opstarten. Selvfølgelig er al begyndelse svær, men i den spæde opstart, hvor man vitterligt selv har ALLE kasketterne på… det er hårdt. For ja, der skal sælges nogle møbler, men der skal også laves marketing, håndteres leverandører, produktion, lager, ordnes bilag og skures toiletter. Og der er kun dig til at gøre det.
Vi løste udfordringen ved…
At turde tænke stort og få omsætningen op. Vi satsede både på vækst i form af at åbne flere showrooms og ansætte medarbejdere, men også på at produktudvikle og købe større ind. Da jeg startede, vidste jeg ikke, om virksomheden kunne bære at have flere ansatte, men mange af dem, der er ansat hos os nu, er faktisk startet i praktik. Ja, to af dem er sågar blevet medejere efterfølgende.
Mit bedste råd til nye iværksættere er…
At de skal have selvtillid og forberede sig. Det lyder måske banalt, men man skal forberede sig på, at det bliver rigtig hårdt. Og man skal vide på forhånd, at man ikke kun kommer til at arbejde med de ting, man selv synes er sjovt. Et andet vigtigt råd er, at ingen kan alting til at starte med, og man kan sagtens dygtiggøre sig undervejs.
Jeg har for eksempel selv brugt Dansk Erhvervs kurser og webinarer til at dygtiggøre mig inden for felter, som jeg ikke vidste så meget om, da jeg startede op. Og så skal man bruge sit netværk og finde nogle gode sparringspartnere. For ligegyldigt, hvor god en idé, man har, så er det svært at stå alene med det hele selv. Jeg hjælper selv mange iværksættere, og det, de har mest brug for, er gode sparringspartnere og nogen at tale med.
De politiske forhandlinger om en ny iværksætterstrategi nærmer sig. Derfor kan du i dette nummer af magasinet møde nogle af de iværksættere og vækstsættere, der skaber arbejdspladser, eksport og skatteindtægter i Danmark. Og du kan læse, hvorfor det er afgørende, at danske iværksættere får bedre rammevilkår, så de kan vokse, skalere og skabe værdi til Danmark.