Dansk Erhverv Magasinet 03 | 2024

Af: Tine Østergård Korcyl
Foto: Jesper Kristian

 

At blive kåret som en inspirerende kvindelige iværksætter...
er både en kæmpe ære og anerkendelse. Hvis jeg kan bidrage til at skabe positiv opmærksomhed på, at vi godt kan – som iværksættere, som mødre og som selvstændige erhvervskvinder - så er jeg all inn. Det giver mig om muligt endnu mere mod på og lyst til at udvikle Myextensions mod større mål. Der er også en forpligtelse i at være rollemodel for andre iværksættere, men det ansvar tager jeg gerne på mig.

Den største sejr, jeg har oplevet indtil videre…
er vores vækstrejse. Siden jeg startede virksomheden i 2009, er det kun gået én vej for salget, nemlig opad. Sidste år havde vi en omsætning på 33 millioner kroner, og i år har vi et omsætningsmål på 45 millioner kroner. Inden for fem år er det realistisk, at vi rammer en omsætning på 200 millioner kroner, når vi ruller virksomheden ud i flere markeder. Vi er allerede til stede i Danmark, Sverige og Tyskland, og vi er netop nu ved at lægge fundamentet for at kunne rulle webshops ud i flere markeder – blandt andet i Storbritannien – men vi gør det først, når vi føler os klar.

Jeg drømmer om, at det bliver endnu mere normaliseret at bruge extensions. Det kan gøre en positiv forskel for rigtig mange kvinder, uanset om de er 30, 50 eller 70. Og samtidig er det et produkt, der kan løse et konkret problem for mange mennesker, som eksempelvis taber håret på grund af genetik, alder eller sygdom. Mit andet hjertebarn er parykker, som vil være en naturlig udvidelse af vores sortiment, så vi kan tilbyde et produkt til de mennesker, der af forskellige årsager ikke kan bruge extensions – eksempelvis kræftpatienter, der taber håret på grund af kemo.

Mit bedste råd til iværksættere, der ønsker at starte virksomhed i udlandet…
er, at du skal sætte dig grundigt ind i de markeder, du kigger på, og have indsigt i efterspørgslen på dit produkt, konkurrenterne, og hvor du ser din virksomheds forcer i forhold til eksisterende konkurrenter. Meget af det kan du udlede af data fra forskellige platforme som Similarweb og Google Trends, og fra netværk og organisationer, som har til formål at hjælpe danske virksomheder ud i verden. Da vi udvidede Myextentions til Sverige, kendte vi den førende svenske konkurrent og vidste, hvordan vi adskilte os. Det samme gjaldt, da vi startede op i Tyskland. Nu glæder vi os til at udvide forretningen til endnu flere markeder.

Fik du læst?

Læs alle artikler fra Dansk Erhverv Magasinet 03 | 2024

Kontakt

Kommunikation & Presse

Tine Østergård Korcyl

Chef for medlemskommunikation