{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Vinderne af FDIH's e-handelspris 2019 blev fundet torsdag den 23. maj 2019.
Guldvinderen: Rito
Årets Guldvinder har ifølge juryen rykket sig markant de seneste år takket været en dedikeret, gennemtænkt og fokuseret indsats, der har fjernet et par børnesygdomme hos den unge virksomhed.
Maskinen er blevet tilpasset og finpudset, strategien er knivskarp og følges til punkt og prikke, mens kloge investeringer og en blomstrende eksport sikrer fremtiden. Det vidner om en særlig evne til at koble købmandskab og digitalisering sammen i hele virksomheden.
Samtidig fremhæves Guldvinderen for en eminent kundeservice, der sikrer, at kunderne, som typisk ikke er født digitale, får en god og sikker oplevelse. Det afspejler sig tydeligt i resultaterne – virksomheden kan blandt andet bryste sig af, at 75 % af kunderne kommer igen.
Juryen roser også virksomhedens unge stifter for at strikke en fantastisk virksomhed sammen og samtidig have overskud til at kaste sig over andre ”hobby-projekter”, der kommer både branchen og lokalsamfundet til gode.
_ _ _ _ _ _
Årets E-ner: Burd Delivery
_ _ _ _ _ _
Brugernes Favorit: Nicehair
2. pladsen: Rito
3. pladsen: Greenline
_ _ _ _ _ _
Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 50 mio. kr.: Rito
Hvad juryen sagde:
Rito er definitionen på digitalt købmandskab på et meget højt niveau. Der er ekstremt fokus på optimering og udvikling af alle detaljer, og det betaler sig; Væksten er flot og der er 75 % gensalg til eksisterende kunder – det er uhørt godt. Den unge virksomhed imponerer også med en agilitet, som blandt andet viser sig, når nye produkter, kampagner og markeder testes af. Samtidig roser juryen Rito for at give stort ansvar til medarbejderne og skabe en ekstremt god kundeservice. Det er godt strikket sammen, Rito!
_ _ _ _ _ _
Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr.: nemlig.com
Hvad juryen sagde:
nemlig.com har i det forløbne år rykket sig markant og manifesterer sig som en af Danmarks allerbedste netbutikker. Det skyldes ikke mindst deres produktudvikling og den nye app, som med gode filtre, intelligente søgefunktioner og personaliseret indhold skaber eminente brugeroplevelser. Juryen roser også nemlig.com for at drive innovationen i markedet med fleksibel levering, brug af big data på tværs af devices og flotte tal omkring kerneforretningen.
_ _ _ _ _ _
Bedste B2B-virksomhed: DLG
Hvad juryen sagde:
DLG har med et lille men uhyre effektivt team gennemført en stor organisatorisk transformation med fokus på den digitale udvikling. Resultaterne er blandt andet intelligent brug af data, som skaber personaliserede oplevelser og hjælper kunderne med at forbedre deres beslutningsproces. Deres ERP-integration er god, væksten er flot og den internationale ekspansion er godt i gang. DLG går ifølge juryen forrest i branchen med innovation, transparente priser og tilpasning til devices, som tager hensyn til kundernes særlige behov.
_ _ _ _ _ _
Bedste App: Coop
Hvad juryen sagde:
Coop har indløst de store interne forventninger og skabt en cross-channel app, som er i absolut verdensklasse. Der er tænkt gamification for at involvere kunderne, og metadataen er sat i spil for at hjælpe de lokale købmænd. Juryen roser også Coop for at være firstmover indenfor scan og betal-området og for arbejdet med contentanbefalinger, som skaber gode brugeroplevelser.
_ _ _ _ _ _
Bedste omni-channel-virksomhed: Brødrene A&O Johansen A/S
Hvad juryen sagde:
Omni-channel-pionererne fra AO sætter år for år standarden for, hvordan man bruger webshoppen og den digitale udvikling til at øge omsætningen i butikken og styrke relationerne til kunderne. Et godt eksempel er, at kunder på billigvvs.dk kan bestille varer og montering, som bliver udført af håndværkere, der har en profil på AO. De får også store roser for deres selvbetjeningsrobotter i butikkerne og for at indsamle og bruge data på tværs af alle platforme. AO er kort fortalt en omni-channel virksomhed i international klasse.
_ _ _ _ _ _
Bedste eksport case: Proshop
Hvad juryen sagde:
Konkurrencen på det internationale elektronikmarked er benhård, men det tager ikke modet fra Proshop, som med robotlager og godt købmandskab tager kampen op mod de internationale giganter og små margener. Den eminente kundeservice skabes blandt andet af passionerede gamere, der kender produkterne og sikrer en tårnhøj NPS. Proshop er ganske enkelt en imponerende virksomhed, som Danmark kan være stolt af.
_ _ _ _ _ _
Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører: Compent for Shamballa Jewels Global Sales Platform
Hvad juryen sagde:
Samarbejdet mellem Compent og Shamballa Jewels har ifølge juryen betydet, at Ferrari-produktet har fået den Ferrari-løsning, som det fortjener i deres Global Sales Platform. Det visuelle arbejde er i top, kundeoplevelsen er løftet markant og leverancefejlene er blevet reduceret med 80 % takket være en effektiv lagerstyring. Der er også kommet styr på dataindsamlingen, som nu bruges til at lette salgsarbejdet på nettet og i de fysiske butikker over hele verden.
_ _ _ _ _ _
Bedste nye e-handelsvirksomhed: Apopro
Hvad juryen sagde:
Apopro har på kort tid etableret sig i et restriktivt marked med høje indgangsbarrierer. Det digitale apotek leverer en faglig og kompetent rådgivning til kunderne og har skabt et stort videns univers med transparens, tryghed og valgmuligheder i et marked, hvor forbrugeren, historisk set, har været begrænset til kun at kunne vælge mellem dyr eller billig. Ifølge juryen er Apopro et mønstereksempel på, hvordan digitalisering kan bruges til at udfordre og ændre et marked til fordel for forbrugerne – fremragende arbejde.
_ _ _ _ _ _
Bedste e-handelsværktøj: Raptor
Hvad juryen sagde:
Det går strygende for Raptor, der er blevet et stort hit hos både store og små netbutikker. Det skyldes ifølge juryen et super produkt, der gør indsamling og brug af data lettere for de mange netbutikker, der benytter sig af Raptors redskaber. Trods produktets kompleksitet og mange muligheder er implementeringen nem, så netbutikkerne kan hurtigt komme i gang med at arbejde med segmenter og skabe personaliserede kundeoplevelser, der øger relevansen og giver flere konverteringer. Juryen roser også Raptor for at bruge gamification til at gøre brugeroplevelsen sjov og legende let.