E-handelsprisen 2023

 

Vinderne i 2023 samt begrundelser

Vinderen af Guldprisen 2023

Damstahl 

Begrundelse:

Årets Guldvinder er på alle måder en fantastisk historie. Virksomheden har på få år skabt en digital succes, der kan bryste sig af vanvittig vækst, geniale løsninger og yderst tilfredse kunder.  

Den store succes skyldes ikke mindst en stålsat vilje til at blive en digital frontrunner til gavn for både virksomheden, miljøet og kunderne. 

Det er i den grad lykkes, lyder det fra en begejstret Guldjury, som især fremhæver virksomhedens arbejde med bæredygtighed, eksport og personalisering. Det er top of the class. 

Om kort tid er der smuk fest i virksomhedens baghave, men allerede nu kan den skanderborgensiske stolthed lade champagnepropperne springe. Årets vinder af  

Guldprisen er.. 

Damstahl! 
blobid1.jpg

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 100 mio. kr.

  1. Royal Copenhagen 
  2. Gastrotools 
  3. Amalo 

Bedste B2B-virksomhed med online omsætning under 200 mio. kr.

  1. Visma Dinero 
  2. Nornorm 
  3. Carl Ras 

Bedste abonnementsløsning

  1. GoLearn
  2. Matas 
  3. Saphe

Bedste e-handelsværktøj

  1. ELISA 
  2. Cookie Information 
  3. PriceShape 

Bedste e-handels App

  1. Matas 
  2. OK a.m.b.a. 
  3. COOP 

Bedste eksport-case

  1. Damstahl 
  2. EET Group 
  3. Søstrene Grene 

Bedste nye e-handelsvirksomhed

  1. Neglefeber 
  2. Living Flowers 
  3. Nordic Dream  

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 100 mio. kr.

  1. Matas 
  2. RAINS 
  3. Shaping New Tomorrow 

Bedste B2B-virksomhed med online omsætning over 200 mio. kr.

  1. Damstahl 
  2. Brødrene Dahl 
  3. Solar 

Bedste omnichannel virksomhed

  1. Imerco 
  2. Matas 
  3. Bog & Idé 

Bedste e-handelscase – e-handelsleverandør og kunde/case

  1. ELISA & Pluspigen 
  2. Hesehus & H.J. Hansen Vin 
  3. CustomerScale & Paddelshoppen 

Årets Specialpris: Bedste Grønne Tiltag

Kvadrat 

Vinderen af Bedste Grønne Tiltag fortjener prisen for at have udviklet et fremragende Carbon Neutrality-værktøj, der hjælper en bred vifte af kunder med at vælge produkter med lavest mulig klimabelastning.    

Tiltaget giver kunderne øget adgang til klima-relateret data i forbindelse med deres køb og dermed tilfører tiltaget en nyttig merværdi for virksomhedens kunder.  

Juryen lægger desuden vægt på, at vinderens dokumentation er verificeret af ekstern tredjepart.  

Både produkt og proces vidner om en ambitiøs og dedikeret tilgang til bæredygtighedsarbejdet og bør være en grøn ledestjerne for andre virksomheder. 

Vinderen er…  

Kvadrat 

Kontakt

Digital Handel

Mathilde Møller

Konsulent
Digital Handel

Carsten Rose Lundberg

Branchedirektør for digital handel
Medarbejderprofil