Danmark har i stigende grad markeret sig som en global frontløber inden for detailhandel, og det bliver tydeligt i de seneste tal for danske butikkers succes med at etablere sig i udlandet. Disse bedrifter ikke kun styrker deres egne mærker, men de udgør også en vital komponent i den danske økonomiske fremgang.

31. oktober afholder vi en spændende konference, der ikke kun udforsker de nyeste tal, men også belyser inspirerende historier fra danske butikker, der har erobret verdensscenen.

Dem kan du møde på konferencen:   

Flying Tiger of Copenhagen: 

Flying Tiger Copenhagens historie er en eventyrfortælling i dansk detailhandel: Fra en beskeden begyndelse på et loppemarked i København i 1980’erne til en internationalt anerkendt kæde der spreder glæde og kreativitet verden over. Konferencen vil dykke ned i Flying Tiger Copenhagens rejse fra de første skridt i Danmark til deres nuværende globale tilstedeværelse, der fortsat er under hastig udvikling. Få historien om, hvordan de har fastholdt deres danske identitet på tværs af kulturer og oparbejdet et globalt brand på tværs af 36 markeder.   

JYSK: 

JYSK blev grundlagt i 1979 af Lars Larsen i Aarhus, Danmark. Oprindeligt kendt som "JYSK Sengetøjslager". Larsen havde en vision om at tilbyde kvalitetsprodukter til hjemmet til lave priser, og virksomheden voksede hurtigt i Danmark. JYSK ekspanderede hurtigt internationalt og åbnede sin første butik uden for Danmark i 1984 i Tyskland. I dag er JYSK repræsenteret i mere end 40 lande med over 3000 butikker. Nu har du muligheden for at høre, hvordan JYSK lykkedes med at få succes i udlandet samt hvordan udviklingen af virksomheden i udlandet skal foretages de kommende år. 

Salling:  

Selv om der ikke er mere end nogle timers kørsel fra Salling Groups hovedkontor i Aarhus til Nettos polske hovedkontor i Warszawa, er der er alligevel flere væsentlige kulturelle og forretningsmæssige forskelle at tage højde for, for at kunne drive en succesfuld forretning og sikre vækst. Netto har været til stede i Polen siden 1995 og har i dag over 660 butikker i landet. Ekstremt fluktuerende markedsvilkår samt en flytning af hovedkontor, der bl.a. har betydet, at 90 procent af medarbejderne her pt. har under et års anciennitet, har givet landechef Brian Nyeng Olesen en travl opstart på posten. Udover Polen er Salling Group til stede i Tyskland og har tidligere forsøgt sig på flere andre markeder.   

Flemming Birch  

Flemming Birch samler op på dagen og giver et højaktuelt indblik i de markedstrends, der former detailhandlen i de kommende år samt forbrugernes krav og forventninger til butikkerne og de oplevelser, de tilbyder. Naturligvis med konkrete eksempler fra nye internationale butikskoncepter, og hvordan de skaber værdi for moderne forbrugere. 

Konferencen vil være en enestående lejlighed til at fordybe sig i de seneste succeser inden for dansk detailhandel og skabe forbindelser med nøglepersoner inden for branchen. Så tilmeld dig nu og vær med til at forme fremtiden for dansk detailhandel!

Frister

  • Tilmeldingsfrist d. 25. oktober 2024
  • Afmeldingsfrist d. 23. oktober 2024

Kontakt

Kursus og Event

3374 6072kursus@danskerhverv.dk

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.