Loyalitetsforpligtelsen, der gælder både i og udenfor arbejdstiden, indebærer blandt andet, at medarbejderen er forpligtet til at udvise en adfærd, der ikke skader virksomhedens omdømme. Er en medarbejder særligt betroet, kan man ud over håndhævelsen af den almindelige loyalitetsforpligtelse aftale konkurrence- og/eller kundeklausuler, hvilket er en effektiv måde at sikre virksomhedens forretning mod konkurrence fra en tidligere medarbejder, og/eller mod at kunder, som har været særligt tilknyttet en medarbejder eller virksomheden, følger med en konkret medarbejder over i en ny ansættelse.

Det er derfor vigtigt at kende udstrækningen af loyalitetsforpligtelsen og betingelserne for, at konkurrence- og/eller kundeklausuler er gyldige og kan håndhæves, ligesom det er vigtigt at være opmærksom på den beskyttelse af virksomhedens oplysninger og de sanktionsmuligheder, som lov om forretningshemmeligheder giver. 

Målgruppe
Kurset henvender sig til HR-medarbejdere, ledere og andre, der beskæftiger sig med ansættelsesforhold for deltidsansatte og tidsbegrænsede ansatte.

Du vil, efter deltagelse på dette kursus, automatisk modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke.

Læs mere om Dansk Erhvervs digitale kursusbeviser her.

Frister

  • Tilmeldingsfrist d. 4. oktober 2024
  • Afmeldingsfrist d. 4. oktober 2024

Oplægsholdere

Michaela Strand

Fagchef for fritvalg og handicap, advokatfuldmægtig

Dansk Erhverv

Alma Lundholm Bostrøm

Advokatfuldmægtig

Dansk Erhverv

Relaterede

Kontakt

Kursus og Event

3374 6072kursus@danskerhverv.dk

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.