En optimal håndtering af sygefravær er til gavn for både virksomheden og medarbejderne. På denne temadag sætter vi fokus på virksomhedens og medarbejderens rettigheder og pligter under sygdom. 

Skal medarbejderen have løn eller sygedagpenge? Får vi refusion fra kommunen? Kan medarbejderen holde ferie? Hvordan undgår vi at miste refusionen på grund af medarbejderens forhold? Kan vi modregne i lønnen? Kan vi opsige på grund af sygdom? Hvad nu hvis medarbejderen har et handicap? Dét og meget mere får du svar på, ligesom du også får samt konkrete redskaber med hjem til værktøjskassen.

Reglerne bliver gennemgået med en praktisk indgangsvinkel en masse eksempler fra hverdagen og retspraksis. 

På kurset gennemgår vi blandt andet: 

  • Hvornår er der krav på løn eller sygedagpenge? 
  • Hvornår og hvor længe kan I få refusion af sygedagpenge fra kommunen? 
  • Hvad gør I, når medarbejderen er skyld i, at refusionen stoppes, og hvordan garderer I jer imod det? 
  • Kan I få refusion fra første fraværsdag? 
  • Hvilke muligheder er der for forlængelse af sygedagpengeperioden? 
  • Hvad gør I, hvis medarbejderen vil holde ferie under sygefraværet? 
  • Hvornår kan I opsige pga. sygdom? 
  • Hvordan tæller man til 120?
  • Hvordan håndterer man en medarbejder med handicap?
  • Hvilke muligheder har I som arbejdsgiver for at få indsigt i kommunens sygedagpengesag? 
  • Er der noget nyt på vej? 

Målgruppe
Personaleansvarlige, ledere, HR-chefer og HR-medarbejdere.

Du vil efter deltagelse på dette kursus automatisk modtage et digitalt kursusbevis direkte i din indbakke. 


Læs mere om Dansk Erhvervs digitale kursusbeviser her.

Frister

  • Tilmeldingsfrist d. 6. januar 2025
  • Afmeldingsfrist d. 9. januar 2025

Kontakt

Kursus og Event

3374 6072kursus@danskerhverv.dk

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.