;

Politiske reklamer er en stor disciplin i Danmark og resten af EU – i en ny forordning fra EU stilles en lang række krav til gennemsigtigheden og rapportering ifm. politiske reklamer. Forordningen træder i kraft i oktober 2025.

Reglerne vedrører ikke indholdet af reklamerne, kun hvordan de vises for brugerne – men med det kommer en lang række krav til mærkning, rapportering, etc.

Vi har derfor inviteret Søren Sandfeld Jakobsen, formand for Radio- og Tv nævnet, som skal føre tilsyn på området, til at tage temperaturen på, hvad vi ved nu og hvad vi venter på, så du kan være bedst muligt forberedt på nuværende tidspunkt.

Vi kan ikke give alle svarene nu – men du bliver klædt på, så du bedst muligt kan varetage dine kunders interesser ud fra det vi ved nu og så du kan være opmærksomhed på reglerne frem mod ikrafttrædelsen.

Forordningen er lavet for at gøre det let for borgerne at genkende politiske reklamer, forstå, hvem der står bag dem, og vide, om de har modtaget en målrettet reklame, så de er bedre rustet til at træffe kvalificerede valg.

Målgruppe:
Webinaret er lavet til folk på reklame-, PA/PR-, kommunikations- og mediebureau, men kan også være relevant for andre, der arbejder med eller udkommer med politisk reklame.

Frister

  • Tilmeldingsfrist d. 5. marts 2025
  • Afmeldingsfrist d. 5. marts 2025

Oplægsholdere

Martin Jørgensen

Advokat & Fagchef for Markedsføringsret

Dansk Erhverv

Søren Sandfeld Jakobsen

Professor i mediejura og Formand

Radio- og tv-nævne

Kontakt

Kursus og Event

3374 6072kursus@danskerhverv.dk

Åbningstider på telefonen er hverdage mellem kl. 8 - 16.