{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Én af detailhandlens største handelsdage står snart for døren. Black Friday har med årene udviklet sig til Black Week, hvor danskerne i en god uges tid kan få glæde af butikkernes tilbud. Dansk Erhvervs analyse viser, at 3 ud af 10 danskere forventer at handle på årets Black Friday med et samlet forventet forbrug på 3,4 mia. kr. Det er i omegnen af 20-25 pct. mindre, end danskerne forventede at bruge sidste år. Analysen viser også, at de fleste danskere, som forventer at købe noget på Black Friday, bruger tilbuddene til at få styr på årets julegaver.
NOVEMBER
Black Friday løber i år af stablen fredag den 24. november. Det er lige efter den nytilkomne Singles Day (11. november) og kort før den traditionelle julehandel. Black Friday har i mange år været en af årets største handelsdage for de danske butikker og er mange steder blevet til Black Week, hvor forbrugerne hele ugen kan gå på tilbudsjagt. Derfor fordeler Black Friday-omsætningen sig også i stigende grad ud over hele ugen. Det betyder også, at forventninger til Black Friday indbefatter forventningerne til de omkringliggende dage, hvor tilbuddene også gælder.
Dansk Erhverv har igen i år undersøgt danskernes forventninger til årets Black Friday og danskernes holdning til Black Friday generelt.
Analysen viser, at danskernes forventninger til årets Black Friday er skruet ned sammenlignet med deres forventninger sidste år. I år forventer 3 ud af 10 danskere (29 pct.) at købe noget på Black Friday. Det er lavere end sidste års forventninger op til Black Friday, hvor 36 pct. af danskerne forventede at købe. Danskerne forventer samlet at bruge 3,4 mia. kr. på årets Black Friday, hvilket er et fald på 20-25 pct., hvis vi sammenligner med forventningerne i 2022. Det er særligt danskere over 30 år, som forventer at gøre mindre brug af Black Friday-tilbuddene. 23 pct. af danskerne på +30 år forventer at købe noget på Black Friday, mens det gælder 54 pct. af de unge mellem 18-29 år.
Analysen viser også, at 8 ud af 10 danskere, som forventer at handle på Black Friday, vil bruge dagen til at købe julegaver.