{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Danske kommuner arbejder hver dag inden for en reguleringsramme, der løbende udvikler sig med nye love, bekendtgørelser, forordninger og direktiver fra både Danmark og EU. En ny undersøgelse fra Dansk Erhverv blandt kommunaldirektører peger på, at reguleringskravene for kommunerne er blevet mere omfattende og kompleks over de seneste tre år. Særligt administration inden for sociale opgaver og beskæftigelse er ressourcekrævende for kommunerne.
APRIL 2025
Danske kommuner skal overholde en lang række reguleringskrav – både fra Folketinget, EU og kommunerne selv. Lige nu er der et stort politisk fokus på at fjerne og forsimple reguleringskrav for danske virksomheder – både fra den nye EU-Kommission og SVM-regeringen.
Dansk Erhverv har undersøgt, hvordan opfattelsen af reguleringskrav har udviklet sig inden for kommunerne de seneste 3 år. Dansk Erhverv har undersøgt udviklingen ved at spørge kommunaldirektørerne, hvordan de oplever udviklingen inden for de seneste tre år i mængden og kompleksiteten af de regler og krav, som de er underlagt, hvilke udfordringer der er de mest presserende og inden for hvilke forvaltningsområder kommunerne bruger flest ressourcer på administration.
Dansk Erhvervs undersøgelse viser, at størstedelen af de adspurgte kommunaldirektører oplever en stigende reguleringsbyrde, både i omfang og kompleksitet. Samtidig vurderer flertallet af kommunaldirektørerne, at administrative udgifter i en eller anden grad kan reduceres ved at skære ned på egne regler. Analysen viser desuden, at særligt administration på forvaltningsområder inden for sociale opgaver og beskæftigelse er ressourcekrævende for kommunerne. Det flugter med, at netop stigende udgifter til socialområdet er en af de mest presserende udfordringer, de adspurgte kommunaldirektører står over for.