{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, så bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Gennemsigtighed i det offentliges prissætning af egne ydelser er forudsætningen for, at vi kan få det bedste og meste for de ressourcer, vi har til rådighed. Desværre mangler den offentlige sektor tradition for og redskaber til at kunne sætte et retvisende prisskilt på egne ydelser. Ofte forekommer prisen på offentlige ydelser kunstigt lave, fordi skjulte eller indirekte omkostninger ikke er medregnet i den samlede omkostningskalkulation. Det går udover ikke-offentlige leverandører, som ikke modtager en passende afregningspris, fordi de netop medregner alle udgifter i den samlede pris. Derfor risikerer ikke-offentlige aktører at blive underbetalt af det offentlige.
Manglende prisgennemsigtighed og indsigt i prisen på f.eks. en offentlig plejehjemsplads kan have store samfundsmæssige konsekvenser og hæmmer muligheden for reelt at kunne sammenligne offentlige og private tilbud. Det er ikke kun skidt for den samlede økonomi, men også for den enkelte borger, som risikerer ikke at få tildelt den rigtige støtte, eller som ikke får adgang til den bedste kvalitet til prisen.
Klare regler for prisfastsættelse er en forudsætning for sammenlignelighed mellem offentlige og private tilbud. Det offentlige skal kunne dokumentere egne omkostninger ved selv at levere en ydelse frem for at købe den hos en privat leverandør. Problemet er dog, at det på kommunalt niveau ikke er muligt at få et overblik over de samlede udgifter for de enkelte institutioner, men kun et overblik over udgifterne på de enkelte hovedkonti. Det manglende overblik over indirekte omkostninger er ikke kun en økonomisk udfordring, men også et politisk problem, da politikkerne og forvaltningerne dermed har et dårligere udgangspunkt for at prioritere i og udvikle velfærden.
Større prisgennemsigtighed i offentlige priser er drivkraften for effektiviseringer og en fortsat udvikling af velfærden. Derfor anbefaler Dansk Erhverv: