{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Over 4.000 offentlige udbud gav kun ét eneste innovationspartnerskab i 2018
ANALYSE NR. 41|2019 - SEPTEMBER
I en verden, hvor problemer og løsninger bliver stadigt mere komplekse, og hvor gårsdagens løsning kan være forældet i morgen, er innovationspartnerskaber en oplagt mulighed for tæt samarbejde mellem en offentlig ordregiver og en privat tilbudsgiver om morgendagens løsninger.
Udbudsloven, der trådte i kraft 1. januar 2016, åbner op for brugen af såkaldte fleksible udbud, som både offentlige indkøbere og virksomheder har efterspurgt. Hensigten med de nye udbudsformer er at løfte kvaliteten i udbuddene gennem bedre muligheder for dialog og ved at lette små- og mellemstore virksomheders adgang til konkurrencen om offentlige opgaver. På den måde opnår man en mere effektiv udnyttelse af offentlige midler.
På baggrund af data fra Udbudsvagten har Dansk Erhverv analyseret udviklingen i brugen af de fleksible udbudsformer. I 2018 blev fleksible udbudsformer benyttet ved cirka hvert tolvte udbud (8,2 pct.) i den offentlige sektor. Det er en lille stigning fra 6,4 pct. i 2017. Alligevel er det stadig de traditionelle udbudsformer, offentligt udbud og begrænset udbud, som anvendes oftest, nemlig i godt fire ud af fem udbud i den offentlige sektor.