{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
02. juni 2021
Af Sven Petersen, Erhvervsjuridisk fagchef.
Umiddelbart lyder det ikke særlig vanskeligt at skulle indhente kundens samtykke til at få lov til at sende vedkommende et nyhedsbrev eller til håndteringen af yderligere formål. Problemet er dog tit, at samtykker er for generelt formulerede. I Datatilsynets opdaterede vejledning kan man læse om, hvordan samtykker udformes korrekt. Du finder den her: Vejledning om samtykke (datatilsynet.dk)
Datatilsynet har udtalt sig om formuleringen af samtykker i bl.a. denne sag fra april 2021 (bemærk at afgørelsen er baseret på et tilsyn helt tilbage fra efteråret 2018): Tilsyn med Matas A/S' behandling af personoplysninger (datatilsynet.dk)
Mange virksomheder tror, at det fremgår af persondatareglerne, at der skal indhentes et samtykke, når virksomheden ønsker at sende nyhedsbreve eller anden kommerciel information til kunder. Det er forkert. Kravet stammer fra markedsføringslovens § 10, men selve måden, hvordan du håndterer samtykket på, og kravene til dens gyldighed fremgår af GDPR. Du kan læse mere om sammenhængen i denne korte pjece: Rapport (forbrugerombudsmanden.dk)
Du er selvfølgelig også altid velkommen til at tage kontakt til hotlinen.