{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Gennem 5 episoder, får du en unik mulighed for at finde ud af; (1) Om du skal online med din butik; (2) Hvordan du kommer online; (3) Hvordan du markedsfører dig online; (4) Hvordan du får styr på det juridiske; (5) Hvordan du gør, når du har solgt online.
02. marts 2021
Coronakrisen har sat ekstra fart på den digitale omstilling og fået endnu flere forbrugere til at handle online. Ifølge en ny analyse fra Dansk Erhverv handler halvdelen af de danske e-handelsforbrugere på nettet mindst en gang om ugen, og hver fjerde forbrugere forventer at skrue op for forbruget online, mens blot 6 % vil handle mindre på nettet i fremtiden.
”Udviklingen sætter en tyk streg under, at det kan være en rigtig god ide at supplere butikken på gågaden med en butik på nettet. Derfor er jeg meget tilfreds med, at vi i Dansk Erhverv nu er klar med webinar-serien Kom godt fra start online, hvor vi i løbet af fem webinarer klæder mindre danske butikker på til et e-handelseventyr. Det er en rigtig god mulighed for de butikker, der har lyst til at udvide med e-handel, men som også synes, at det kan virke lidt uoverskueligt,” siger Jens Birkeholm, branchedirektør i Dansk Erhverv.
Han forstår godt, hvis man som butiksejer kan synes, at det umiddelbart virker som en stor mundfuld af kaste sig over e-handel.
”E-handel er en kompleks opgave, men for relativt få ressourcer kan man komme ganske langt, og der er i hvert fald ingen grund til at begynde helt fra nul og opfinde den dybe tallerken, når man i stedet kan lade sig inspirere af andres erfaringer. Det er derfor, vi har valgt at supplere eksperterne med virksomhedscases, så deltagerne kan se, hvordan andre helt lavpraktisk har gjort. Det kan forhåbentligt få opgaven til at virke mere overkommelig.”
Du kan blandt andet møde tøjbutikken Degn TopShop, som under coronakrisen har haft stor succes med liveshopping, hvor hundredvis af kunder har shoppet med hjemme fra sofaen.
”Vi kommer vidt omkring, men vi sørger for, at det bliver så konkret og håndgribeligt som muligt. Jeg håber, at butikkerne udnytter muligheden for at blive klogere på, hvordan de kan supplere deres salg med e-handel,” slutter Jens Birkeholm.
Få overblik over webinarerne
den 17. marts 2021
I episode 1 stiller vi de vigtige spørgsmål: Skal min butik online? Skal jeg have en webshop eller i stedet være til stede på en online markedsplads? Skal jeg udelukkende brandes online, så kunder bliver inspireret til at komme hen i din fysiske butik?
Når beslutningsprocessen er startet, er det vigtigt at medregne, hvilke og hvor mange ressourcer sådan en beslutning vil kræve. Hør East of Copenhagen og Hos Lohse dele ud af deres erfaringer og overvejelser, så du kan tage et valg på det bedst mulige beslutningsgrundlag.
den 24. marts 2021
I episode 2 dykker vi længere ned i beslutningsprocessen, som blev påbegyndt i episode 1.
For når først, du er kommet godt fra start og er blevet klogere på, om online tilstedeværelse er relevant for din butik, er det tid til at beslutte, hvordan butik og brand skal være til stede online. Vi dykker ned i webshopløsninger, salg på forskellige markedspladser, liveshopping, brug af data samt drift. Her vil fagfolk fra anerkendte bureauer, som DanDomain og EasyLiveSales, dele viden og erfaring, så du kan træffe de rigtige valg for din butik. Eksperternes råd bliver krydret med eksempler fra den virkelige verden, som fx Degn TopShop, der vil dele ud af deres erfaring om deres succesfulde Liveshopping.
den 7. april 2021
Det er spild af ressourcer at have butik og brand online, hvis ingen mennesker ser det. Derfor vil dette webinar gøre dig klogere på, hvordan du skal markedsføre din butik online, så den bliver set. Online marketingeksperten Asger Storebjerg fra No Zebra, introducerer dig til bl.a. søgemaskineoptimering (SEO) og søgemaskinemarkedsføring (SEM) og giver dig viden og hjælp til markedsføring på sociale medier som fx Facebook og Instagram. Du bliver blandt andet også klogere på influencer-samarbejde og e-mail markedsføring.
den 12. april 2021
Tina Morell, Cand. Jur. og chefkonsulent Dansk Erhverv, og Carsten Rose Lundberg, fagchef i Dansk Erhverv, leder dig ved hjælp af konkrete eksempler ind i den forunderlige verden bestående af jura og betalinger. Du bliver klogere på, hvordan du kan modtage betalinger, og du får indblik i de juridiske love og regler, du som e-handler skal overholde. Dette gælder blandt andet databehandling (GDPR), cookiebrug og markedsføring.
den 19. april 2021
I webinar-seriens femte og sidste episode kigger vi nærmere på, hvad du skal gøre, når du har langet varen over den digitale disk. Du får do’s & don’ts, når det kommer til logistik, lager og hvordan du holder din digitale tilstedeværelse ved lige. Webinarets fageksperter fra House of Ecom guider dig og gør processen gennemsigtig og overskuelig. Vi kigger også på, hvilke ressourcer du skal afsætte til drift.
Dansk Erhverv opretter i forbindelse med webinarerne en netværksgruppe, hvor du kan stille spørgsmål, få support og dele erfaringer med de andre deltagere og Dansk Erhverv. Netværksgruppen eksisterer på Facebook under gruppenavnet ”Kom godt fra start med Dansk Erhverv” og er en lukket gruppe hovedsageligt for deltagere af webinar-serien ”Kom godt fra start”.