{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Dansk erhverv | Personale - 28. april 2022
Hvad betyder regelændringen?
Regelændringen betyder, at de særlige krav til indretning af en kontorarbejdsplads i den ansattes eget hjem, hvor der udføres skærmarbejde, først gælder, når den ansatte regelmæssigt arbejder hjemmefra mere end to dage om ugen set som et gennemsnit over cirka en måned.
Ved formuleringen regelmæssigt forstås som udgangspunkt to måneder, hvor der er mulighed for fravigelse ved særlige tilfælde. Det kan fx være i det tilfælde, hvor en virksomhed skal foretage en større renovering af en bygning, og hvor det i en periode er nødvendigt at lade de ansatte arbejde hjemmefra. Her kan to måneders perioden fraviges og dermed også de særlige krav til indretning af en skærmarbejdsplads i hjemmet.
Vær opmærksom på, at der er indført en særbestemmelse, der stiller krav om etablering af en kontorarbejdsplads i hjemmet, selvom den ansatte isoleret set ikke arbejder med skærmarbejde i mere end to dage derhjemme, men hvor den ansatte samlet set har skærmarbejde i mere end to dage hen over ugen. Kravet gælder dog ikke, hvis den ansatte allerede har adgang til en skærmarbejdsplads på virksomhedens fysiske adresse eller på det skiftende arbejdssted, fx i det tilfælde hvor den ansatte udfører arbejdet på en anden arbejdsgivers virksomhed.
Eksempler
De nye regler medfører, at:
Her kan du finde vores opdaterede pjece Gode råd om hjemmearbejde.
Kontakt Dansk Erhverv, hvis du har spørgsmål til dine medarbejderes hjemmearbejde.