{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
28. marts 2022
Hvad går adfærdsindsatsen målrettet ulykkesforebyggelse ud på?
Der er tale om en forsøgsordning, og der er tale om et tilbud. Kun udvalgte butikker, som for nyligt har anmeldt en arbejdsulykke, er omfattet af indsatsen.
Arbejdstilsynet sætter fokus på de ulykker, som ikke er blevet undersøgt af Arbejdstilsynet, da de ved første screening er vurderet til at være mindre alvorlige. Indsatsen vedrører kun arbejdsulykker, der falder inden for følgende kategorier; fald i samme niveau, løft – der giver indre skade og snitskader i hænder.
Hvis I har anmeldt en arbejdsulykke for nyligt, inden for disse tre kategorier, vil Arbejdstilsynet sende et orienteringsbrev til virksomhedens e-Boks, hvorefter Arbejdstilsynets Call Center vil ringe til jer - hvis I ikke har kontaktet dem indenfor 14 dage.
Arbejdstilsynets Call Center vil ringe og tilbyde en uforpligtende vejledning om forebyggelse af den anmeldte, og ikke af Arbejdstilsynet undersøgte ulykke. Såfremt virksomheden vælger at takke ja, vejleder Arbejdstilsynet om ulykkesforebyggelse, samt sender informationsmateriale om ulykkesforebyggelse. Informationsmaterialet er bl.a. udviklet i BFA Handel, som er et samarbejde mellem arbejdsgivere og arbejdstagere, hvor Dansk Erhverv er repræsenteret.
Idet der er tale om et uforpligtende tilbud fra myndighedens side, står det virksomheden frit for, om tilbuddet skal accepteres. Virksomheden er derfor i sin gode ret til at sige nej tak til tilbuddet i telefonen.
Hvad er formålet med adfærdsindsatsen?
Formålet er at sætte fokus på forebyggelse af de mindre ulykker, som ikke har givet anledning til besøg fra Arbejdstilsynet. Der er tale om en forsøgsordning, hvor Arbejdstilsynet rækker ud og proaktivt tilbyder en uforpligtende vejledning om ulykkesforebyggelse, således at virksomheder ikke altid selv skal være opsøgende efter viden.
Giver dette anledning til yderligere spørgsmål om indsatsen, eller er du stadig i tvivl om dine rettigheder, pligter og Arbejdstilsynets myndighedsrolle, kontakt Dansk Erhverv – Arbejdsmiljø, Chefkonsulent Mirjana Selisek.