{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
15. marts 2022
De danske forbrugere er vanedyr på nettet.
Dansk Erhvervs E-handelsanalyse 2021 konkluderer, at for 7 ud af 10 forbrugere var deres seneste online køb i en netbutik, som de kendte i forvejen.
Det tal er ganske interessant for netbutikkerne, vurderer Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital Handel i Dansk Erhverv.
”Det er jo en klar anerkendelse af netbutikkerne, men det bør helt klart også indgå i deres marketingplanlægning,” siger han og uddyber:
”I en tid, hvor det bliver sværere at måle på markedsføring, hvor adgangen til data mindskes og hvor det samtidig bliver dyrere og dyrere at annoncere, så ville jeg som netbutik helt klart kigge på, hvor meget det koster at ”købe” en ny kunde kontra at blive top of mind hos de eksisterende kunder og sikre, at de kommer igen og igen.”
Hvilke metoder og medier du skal bruge for sikre top of mind-placering afhænger af, hvem dine kunder er. På tværs af alle målgrupper er nyhedsbreve stadig en effektiv kanal, hvis det bliver gjort rigtigt, men:
”Hvis du sælger til unge forbrugere, bør du nok ikke bruge alle ressourcer på nyhedsbreve og annoncer i aviser, for de unge bliver i høj grad inspireret af sociale medier og influencere. Hvis du omvendt har ældre kunder, så er det en rigtig god ide at støve nyhedsbrevteksterne af fremfor at kaste sig over memes og TikTok,” siger Carsten Rose Lundberg, som med sine enkelte grå hårstænk og Instagram-profil er med til at vise de nuancer, der altid er.
Nyhedsbreve og sociale medier er vigtige, men den primære årsag til at købe i kendte butikker på tværs af kundegrupper er helt klart, at kunderne alligevel er inde på siden. Og det skal netbutikkerne forsøge at udnytte.
”Når de er inde på siden, så handler det om at få så meget viden ud af kunderne som muligt. Det optimale er at få dem til at logge ind og fortælle lidt om dem selv, for så kan du præsentere de mest relevante produkter for dem og virkelig begynde at arbejde med produktanbefalinger. Det er guld værd, for vi ved også, at andelen af impulskøb er vokset betydeligt de sidste år,” forklarer Carsten Rose Lundberg og uddyber:
“Når andelen af impulskøb er så stor som og oveni købet er stigende, kan vi godt begrave myten om, at kunderne kun går online med et konkret behov, researcher og finder produktet det billigste sted eller der hvor de kan få det leveret hurtigst. Det er muligt at fange folks interesse og sælge relevante produkter, som de måske ikke lige vidste, at de manglede – eksempelvis via super relevante nyhedsbreve og personlige produktanbefalinger.”
Vi har bedt Simon Krag Linde, Senior Copywriter hos Bonnier og fra 1. april selvstændig kommunikationsrådgiver, om at give tre bud på, hvordan du bedst muligt skaber forretning via din e-mails.
Der er 3 ting, du skal have styr på, hvis du vil sælge gennem email marketing:
#1 Strategien
En succesfuld strategi skal som minimum indeholde svar på disse spørgsmål:
Det er ikke for sjov, at Maxi Zoo spørger, hvilket kæledyr du har, hvad den hedder, og hvornår den har fødselsdag. Men fordi min kat Ziggy og jeg fremover kan få (nærmest) skræddersyede mails og tilbud.
#2 Teknikken
Med strategien i hånden kan du nu udvikle automatiske flows. Altså en serie af emails, som du udvikler én gang, men som bliver udsendt automatisk. Fx hver gang du får en ny subscriber. Eller hver gang en kunde har efterladt et produkt i kurven. Eller når du vil aktivere en kunde/subscriber, der har været inaktiv gennem en længere periode. Den slags kan alle emailplatforme anno 2022 (og ellers skal du finde dig en ny ASAP).
Lad os sige, vi udvikler din velkomstserie med fem emails over tre uger til nye subscribers – og 20 % ender med at købe noget. Så giver det pludselig mening at bruge noget mere krudt (og kroner) på at få flere subscribers ind på listen, am I right?
#3 En (dygtig) copywriter
Har du styr på strategi og teknik, er du nået langt. Men hvis du vil i mål med at sælge, må du hyre en copywriter til at skrive dine emails. For hver af dine emails har brug for en:
Sådan får du solgt gennem email marketing.
Vil du vide mere om Simon og have flere gode tips? Læs mere på simonlinde.com