{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. april 2023
Som noget nyt kan medlemslande nu vælge at forhøje iblandingskravet eller indføre et fortrængningskrav. Danmark indførte selv et fortrængningskrav, bl.a. efter forslag fra klimapartnerskabet for landtransport. Modsat iblandingskravet, er et fortrængningskrav en teknologineutral måde at fremme grønne drivmidler på.
Af aftalen fremgår det, at fortrængningsprocenten skal være på 14,5% i 2030, mens det danske fortrængningskrav i dag er på 3,4% stigende til 7% i 2030. Danmark skal derfor øge ambitionerne, hvis REDII-målene skal opfyldes.
Kigger man på iblandingskravet, så hæver aftalen kravet om brug af vedvarende drivmidler til 29% i 2030. Energistyrelsens fremskrivelse anslår for nuværende, at brugen af vedvarende drivmidler vil ramme 15% i 2030, og altså noget under den europæiske målsætning.
REDII fastsætter også et delkrav om, at 5,5% af de vedvarende drivmidler skal være fremstillet på avancerede biobrændstoffer, hvoraf yderligere 1% skal være af "ikke-biologisk oprindelse".
Dansk Erhverv har tidligere efterspurgt en afgiftsfritagelse for biobrændstoffer, som vi kender det fra Sverige, og en støtteordning til nulemissionslastbiler, så Danmark hurtigere kan få nedbragt transportbranchens klimaaftryk og komme i mål med de danske og europæiske ambitioner.