{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
18. december 2024
De udfordringer, vi står overfor kalder på globalt og europæisk udsyn og ikke snævre, kommunale interesser.
Erhvervsfremmesystemet er sat i verden for at styrke udviklingen i dansk erhvervsliv gennem en sammenhængende indsats på tværs af Danmark. I Danmark bruges der flere miliarder af EU-midler til at understøtte virksomhedernes vækst og udviklingspotentiale. En opgave der ikke bliver mindre væsentlig i lyset af Drahi-rapportens dystre billede af EU's fremtid.
Vi går en usikker fremtid i møde, hvor danske virksomheder skal rustes til at stå endnu stærkere i den internationale konkurrence – særligt mod Kina og forventeligt også USA. Det kræver ændringer i erhvervsfremmesystemet, så flere virksomheder har mod og lyst til at gøre brug af specialiseret vejledning og rådgivning – uanset om det handler om at digitalisere, automatisere eller sikre sin virksomhed i en mere grøn og bæredygtig retning.
”Vi ser med alvor på, at vi har fået opbygget et erhvervsfremmesystem, der i dag indeholder for meget bureaukrati og bøvl. Et system, hvor virksomhedernes erfaringer og kompetencer er sat ud af spil i Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og landets erhvervshus bestyrelser. Og hvis vi på nogen måder skal gøre os nogen forhåbninger om virksomhedernes konkurrenceevne i fremtiden, så skal der forandringer til. Jo flere virksomheder, vi får igennem erhvervsfremme – jo, bedre chancer har vi for, at dansk erhvervsliv står stærkere i morgen, end de gør i dag. Derfor skal flertallet af bestyrelsesposterne i erhvervsfremmesystemet fordeles til virksomhedsledere. Vi vil have folkevalgte politikere ud af bestyrelsesrummene. De udfordringer, vi står overfor kalder på globalt og europæisk udsyn og ikke snævre, kommunale interesser,” siger Brian Mikkelsen, adm. direktør i Dansk Erhverv.
Tre overordnede anbefalinger
Dansk Erhvervs udspil indeholder tre overordnede anbefalinger ud fra et stærkt ønske om at afbureaukratisere hele systemet, skærpe opgavefordelingen og samarbejdet mellem erhvervshuse og kommuner. Og så skal der i endnu højere grad være fokus på resultater og effekter til gavn for erhvervslivet.
”Vi vil have et ensartet erhvervsfremme-setup med mindre fokus på geografi og mere fokus på specialisering og styrket samarbejde mellem erhvervshuse, og mellem erhvervshuse og de lokale erhvervsforeninger. Derfor foreslår vi, at de lokaler forpligtelser udbygges, så samarbejdet mellem erhvervshusene og de lokale erhvervsforeninger hviler på et formaliseret og lokalt baseret advisoryboard, som kan understøtte nærheden til virksomhederne. Vi ser også gerne, at erhvervshusene specialiserer sig yderligere, så forskellene mellem lokal erhvervservice og specialiseret erhvervsservice står tydeligere for virksomhederne. Danmark er for lille et land til seks selvstændige erhvervshuse med identistiske ydelser. Det er ikke optimalt og til gavn for et stærkt og konkurrencedygtigt erhvervsliv,” siger Brian Mikkelsen.