{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
02. december 2024
NEKST-arbejdsgruppen, der har beskæftiget sig med elnettet, har i dag afrapporteret og lanceret 34 anbefalinger. Anbefalingerne strækker sig over prioritering af den danske arealanvendelse, reducering af kompleksiteten i miljølovgivningen til fremme af nye fleksibilitetsløsninger. Dansk Erhverv hilser anbefalingerne velkomne.
”Vi har i Dansk Erhverv netop lanceret et elektrificeringsudspil, som påpeger at et fremtidssikret og effektivt elnet, er en forudsætning for elektrificeringen af Danmark. Jeg er meget positiv over, at NEKST’en deler mange af de samme tanker. Bl.a. om bedre brug af fleksibilitetsløsninger. Et effektivt elnet kræver nemlig et intelligent, digitalt og fleksibelt, energisystem, hvor strømmen automatisk anvendes, når den er billigst og grønnest. Derfor har vi i Dansk Erhverv længe efterspurgt et mere udbygget fleksibilitetsmarked til elnettet. Og at nye fleksibilitetsløsninger bliver styrket. Akkurat som NEKST’en også foreslår,” siger Ulrich Bang, vicedirektør for klima, energi, miljø og byggeri i Dansk Erhverv og forsætter:
”Samplacering og bedre muligheder for at opstille batterier er helt nødvendige tiltag, som skal sikre et mere effektivt og fremtidssikret elnet. Stor ros til NEKST’en for at påpege, at den regulatoriske tvivl på området skal bekæmpes. Danmark skal oppe sig og komme frem i bussen, når det gælder udnyttelsen af batterier og deres bidrag til nettilstrækkeligheden”.
NEKST’en påpeger, at den nuværende miljølovgivning i visse tilfælde lægger snubletråde ud for netudbygningen. Det er en bekymring, som Dansk Erhverv deler.
”I Dansk Erhverv er vi helt enige i, at unødigt bureaukrati i miljøreguleringen ikke må stå i vejen for klimahandling. Desværre ser vi, at reguleringen på miljøområdet er blevet så kompleks, at den er enormt svær at forvalte. Derfor er vi glade for, at der ses på parallelle godkendelser og fast track for projekter med kendt og begrænset miljøpåvirkning. Det tjener hverken miljø eller nogen andre, når miljøbureaukrati - ikke beskyttelse - står i vejen for den energiinfrastruktur, som er nødvendig for den grønne omstilling. Men det er desværre et problem, som præger andre former for grøn infrastruktur som elnetudbygningen, brintinfrastruktur, vindmøller, solceller osv. Derfor er der behov for en ny tilgang, og et smidigere forvaltning af miljøreguleringen, så ressourcerne kan gå til grøn omstilling og beskyttelse af naturen og ikke årelange godkendelser,” siger Ulrich Bang.