{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
06. december 2024
Interview med Trine Remin Ankjær, Partner, Chief People & Culture Officer, BDO.
Fleksibilitet er efter alt at dømme ikke blot en ny fiks ide – det er en megatrend, der omformer arbejdsmarkedet. Med udsigt til en stigende mangel på kvalificeret arbejdskraft bliver evnen til at skabe fleksible arbejdsrammer et vigtigt element for fortsat at kunne tiltrække og tilknytte de rette kompetencer. Samtidig viser erfaringer, at fleksibilitet ikke kun handler om arbejdstid og sted, men også om at tilpasse sig medarbejdernes skiftende behov gennem livet. Hos BDO er dette blevet et strategisk fokusområde, hvor man har fundet innovative løsninger, der kombinerer medarbejdernes ønsker med forretningens behov – og det er netop denne balance, der gør en forskel.
”Fleksibilitet skal skabe værdi for både medarbejdere og virksomheden,” siger Trine Remin Ankjær, Chief People and Culture Officer hos BDO.
Vi tror på, at en åben dialog mellem medarbejdere og ledere er nøglen til at finde løsninger, der fungerer i praksis.”
Well being Specialist skal hjælpe med work-life-balance
For at håndtere denne balance har BDO blandt andet ansat en Well being Specialist, der arbejder målrettet med at støtte både ledere og medarbejdere i at finde den rette balance mellem arbejde og privatliv. Derudover bruges et særligt udviklingsværktøj, ”Via Dialog”, som er en opgraderet version af den traditionelle medarbejderudviklingssamtale. Samtalerne fokuserer på medarbejdernes mål, trivsel og faglige udvikling og bidrager til at tilpasse fleksibiliteten til både medarbejdernes og BDOs behov.
BDO har implementeret en række initiativer, der afspejler virksomhedens strategi om at balancere arbejdslivets krav med de personlige behov. Blandt andet har BDO ingen faste restriktioner på hjemmearbejdsdage, så længe der er en tæt dialog med nærmeste leder om, hvordan hjemmearbejde bedst kan indpasses.
Forældre har mulighed for deltid med fuld løn i de første fire uger efter barsel, hvilket skaber en blødere overgang tilbage til arbejdslivet. Seniorer tilbydes dialog om senkarrieren for at sikre en meningsfuld arbejdsfase, mens medarbejdere med særlige behov kan anmode om fleksible løsninger, såsom ændret arbejdstid eller flytning til et af BDO’s 34 kontorer landet over.
”Vi ønsker at møde vores medarbejdere i øjenhøjde,” fortæller Trine Remin Ankjær. ”Det betyder, at vi hele tiden skal være opmærksomme på, hvordan vi kan understøtte dem bedst muligt – uanset hvor de er i livet.”
Initiativer øger arbejdsglæden
Disse initiativer har resulteret i flere succeshistorier. Nybagte forældre har nydt godt af muligheden for reduceret arbejdstid efter barsel, og medarbejdere med behov for fleksibilitet, som for eksempel forskudt arbejdstid under indkøring i institution, har oplevet øget arbejdsglæde. For andre har deltid eller overflytning til et nyt kontor været afgørende for at skabe en bedre balance mellem arbejdsliv og privatliv.
Ledelsen spiller en central rolle i denne proces ved at sætte rammerne og fremme dialogen mellem medarbejdere og nærmeste ledere. Gennem målrettet uddannelse og støtte til lederne sikrer BDO en arbejdskultur, hvor fleksibilitet bliver en naturlig del af hverdagen. Medarbejdernes feedback i årlige temperaturmålinger viser, at denne indsats har båret frugt, både hvad angår arbejdsglæde og ledelseskvalitet.
Yngre medarbejdere bliver mentor for erfarne ledere
Fremadrettet ser BDO fleksibilitet som en kerne i virksomhedens udvikling. Generationer har forskellige syn på arbejdslivet, og for at imødekomme disse forskelle har BDO blandt andet etableret omvendte mentorforløb, hvor yngre medarbejdere fungerer som mentorer for erfarne ledere. Samtidig planlægges etableringen af et “Vision Board” i starten af det nye år, som skal sikre medarbejderinddragelse og fremme mangfoldighed i de strategiske beslutninger.
Fleksibilitet hos BDO handler om at være en arbejdsplads, der ikke kun tilpasser sig medarbejdernes livsfaser, men også styrker relationerne til kunderne og virksomhedens forretningsmål.