{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
18. december 2024
En stor misforståelse blandt virksomheder, som bruger SaaS applikationer og platforme (f.eks. Shopify, Hubspot, Okta og Slack) er, at de ikke behøver at gøre noget, når det kommer til cybersikkerhed, fordi SaaS-leverandørerne garanterer deres sikkerhed.
Selvom platformene generelt er sikre, og ofte tilbyder 2-trins-godkendelse, laver leverandørerne ikke backups eller sikkerhedsovervågning af virksomheder på sine platforme. Det vil sige, at hvis nogen, som ikke burde have adgang, får adgang til systemer, f.eks. via phishing eller inficerede laptops, er det ikke leverandørens ansvar at reagere eller gendanne virksomhedernes data og applikationer med backups.
Flere angreb viser usikkerheden
Eksemplerne på danske virksomheder som har været ramt af angreb gennem SaaS platforme (eller deres IT leverandører) er mange. Mange husker angrebet på Bahne, som gik glip af mange millioner i omsætning, da deres e-commerce platform blev kompromitteret. Et andet eksempel er Rosendahl, der blev udsat for et voldsomt ransomware angreb.
Desværre er der endnu flere eksempler på angreb, som aldrig kommer i offentlighedens lys, men kan have katastrofale betydninger for virksomhederne.
Heldigvis eksisterer der strategier og løsninger som kan hjælpe med sikkerheden af SaaS applikationer også. Dansk Erhverv Digital Handel og Redoubt holder et webinar på hvilke skridt man skal tage for at forbedre virksomhedsberedskabet når det kommer til beskyttelse af SaaS løsninger.