{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
05. december 2024
Det kommer måske ikke som det store chok, men det er især de store udsalgsdage som Singles Day, ”Fake Friday” i ugen inden Black Friday og selve Black Friday, der skaber det store salg i november.
Der er relativt stille i dagene imellem udsalgsdagene, mens kunderne sidder på spring efter det næste gode tilbud.
Dansk Erhvervs E-handelsanalyse for oktober viste, at kunderne forventede at bruge 16% mere på Black Friday i år end i 2023, og det passede fint for de virksomheder, der leverede tilbud i løbet af november, viser tal fra en række analysebureauer, herunder Web2Media:
Kilde: Web2Media
”Kunder har vænnet sig til, at der er gode tilbud på dage som Singles Day og Black Friday samt dagene op til Black Friday. Så indkøbsmønstret i november er, at kunderne er afventende mellem udsalgsdagene og tjekker løbende, om der måske kommer et bedre tilbud,” konstaterer Carsten Rose Lundberg, branchedirektør for digital handel i Dansk Erhverv.
Louise Broe Sørensen, head of Insights and Intelligence, hos Web2Media, peger også på effekten af, at lønningsdagen i november faldt på samme fredag som Black Friday. Med penge på kontoen kom der gang i kundernes købelyst, og hos MobilePay lå antal handler på selve Black Friday 39% over 2023, og omsætningen lå 32% over.
Succesraten for de butikker, der er med på novembers udsalgsbølge, svinger fra et lille plus til en fordobling af salget i forhold til 2023, viser svarene fra de butikkerne, som Dansk Erhverv har været i kontakt med under og efter november.
Er Black Friday et mareridt?
E-handelsbarometeret for 3. kvartal viste, at 7 ud af 10 butikker med e-handel ville deltage med Black Friday tilbud, men en fjerdedel af dem (27%) forventede ikke at tjene penge på deltagelsen.
Novembers udsalgsfeber deler vandene hos netbutikkerne, hvor knap halvdelen (44%) ser Black Friday som en fordel, mens lidt færre (40%) ser det som en ulempe. Det rejser så spørgsmålet om, hvorfor man deltager?
Hertil svarer Jan Thisted Ettrup-Mikkelsen fra Nupo, der havde en forrygende Black Friday i 2024:
”Vi ser Black Friday som meget mere end en salgsdag. Det er en strategisk disciplin, hvor vi udnytter perioden som en vækstmotor for hele forretningen. Vi arbejder med en datadrevet tilgang, der udvider vores kundebase og styrker relationerne til vores kunder, så Black Friday er en central del af vores vækststrategi.”
”Det er jo den enkelte butik, der har den bedste fornemmelse for, om det kan svare sig at levere et par heftige tilbud på Black Friday, Singles Day eller bare hele november. Også selv om indtjeningen på tilbuddene ikke giver plus på bundlinjen. Men hvis de tiltrækker såvel nye og gamle kunder, så er det en overvejelse værd, at E-handelsanalysen viser, at 2 ud 3 kunder ofte vender tilbage til netbutikker, hvor de tidligere har handlet,” siger branchedirektør Carsten Rose Lundberg.