{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
15. november 2024
Der er ekstra travlt på gangene hos Dansk Erhverv i disse uger. Overenskomsterne for 2023-2025 nærmer sig udløbsdatoen, og det er blevet tid til at forhandle igen. Samlet set er organisationen involveret i at forhandle over 300 lands-og virksomhedsoverenskomster, der regulerer væsentlige regler om løn, arbejdstid, opsigelse, orlov, feriefridage og meget mere.
Input ønskes fra medlemmerne
Fra AutoBranchens Arbejdsgiverforening, ABAF, siger advokat og sekretationschef Louise Flyger: “De relevante overenskomster for autobranchen skal forhandles på plads i februar og marts 2025, men processen er allerede i fuld gang”.
Sekretariatschefen opfordrer medlemmer, der har spørgsmål til forhandlingerne eller måske input til indholdet i de kommende overenskomster, til at henvende sig:
”Vi sidder og forbereder forhandlingerne i øjeblikket, så det er et rigtigt godt tidspunkt at gribe telefonen og ringe til os, hvis man sidder med ønsker eller måske nogle udfordringer, som kan løses gennem ændringer i overenskomsten”,
forklarer hun og fortsætter: ”Det er jo en lang forhandling og i sagens natur får man ikke altid lige præcis det, man ønsker sig, men vi vil meget gerne høre fra medlemmer, der har gode ideer eller måske sidder med eksempler på noget, der skal løses eller kan blive bedre”, forklarer hun.
Mulighed for løbende at følge med i udviklingen
På Dansk Erhvervs hjemmeside OK 2025 kan man følge med i, hvordan forhandlingerne udvikler sig, og også hvornår de enkelte overenskomster forhandles.
Netop fordi der er tale om en forhandling, er tidsplanen aldrig helt fast, men det er forventningen at de nye overenskomster falder på plads senest i maj 2025.
Har du input, ønsker eller spørgsmål kan du kontakte ABAF. Du kan se vores kontaktoplysninger nedenfor.