{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
29. november 2024
Nicklas Brix kigger rundt på de 10 medarbejdere og smiler:
”Det bliver en travl dag, men det bliver først og fremmest en fed dag. Jeg håber, at I er klar,” lyder det fra varehuschefen i Elgiganten i Fields.
”Selvfølgelig.” ”Ja, det bliver vildt,” lyder responsen fra medarbejderne, inden chefen får lov at fortsætte:
”Jeg ved også, at der i perioder bliver så travlt, at det måske ikke føles så fedt, men..”
”Så er det bare ud at bunde en Redbull og så ind igen,” afbryder en kollega.
Både de ansatte og Nicklas Brix griner: ”Det styrer I selv, men husk at hjælpe hinanden, så vi både får en sjov og travl dag.”
Årets travleste dag
Nicklas Brix og de 10 ansatte er samlet midt i Elgiganten i Fields. Klokken er ti minutter i syv, og om 10 minutter slår butikken dørene op til det, der efter alt at dømme bliver den travleste dag på året: Black Friday.
”Det er altid en travl dag, men i år bliver den ekstra stor, fordi den falder på en lønningsdag,” forklarer Nicklas Brix, mens han hurtigt bevæger sig gennem butikken for lige at tjekke de sidste detaljer.
Udover peptalken til de medarbejdere, der er mødt ind, har han også lavet et par videoer, der bliver delt på butikkens interne Facebook-side.
”Der er lige lidt praktisk information, men det er egentlig primært for at vise dem, at jeg glæder mig helt vildt, for det bliver megasjovt og travlt. Det er bare en fed dag.”
Stilhed før stormen
Da klokken slår 7, og dørene går op, er der ikke meget, der afslører, at vi har taget hul på årets travleste dag. Et par kunder lister stille ind, men ellers er både butikken og resten af det store shoppingcenter stort set mennesketomt. Det er dog helt forventeligt, forklarer varehuschefen og peger på, at Elgiganten ligesom de fleste andre butikker ikke nøjes med Black Friday, men i stedet har kørt med tilbud i cirka to uger, og derfor står kunderne ikke i kø på selve Black Friday:
”Vi har også rigtig mange, der handler online. En stor del af vores omsætning er varer, der bliver købt online og så hentet i butikken. Så selvom det ikke lige ser sådan ud, så er der faktisk godt gang i den, og vi ligger på det niveau, jeg forventede. Det er stilhed før stormen, og omkring frokost bliver der rigtig travlt.”
Nicklas Brix har været ansat i Elgiganten i 10 år, så han har været med til Black Friday i ”de gode gamle dage,” hvor tilbuddene kun lå om fredagen. Det var vildt, forklarer han:
”Men det var jo også på mange måder en forfærdelig dag for både ansatte og kunder. Jeg foretrækker i hvert fald det her, hvor vi har bedre tid til at give kunderne en god service.”
Ekstra underbukser og energidrikke
”Jeg har kun sovet et par timer. Jeg har været sygt spændt. Lige som før en eksamen,” lyder det fra en medarbejder, lige før dørene åbnes.
Nicklas Brix har sovet fint og er udhvilet, men han er spændt på dagen og har også gjort sig nogle ekstra forberedelser, siger han og peger smilende på en rygsæk ved kontorbordet:
”Jeg har pakket ekstra tøj – også underbukser – for jeg regner med at komme til at gå rigtig mange skridt i dag. Hvis jeg ikke når 20.000 skridt, så bliver jeg skuffet.”
De næste skridt mod det mål bliver taget hen til bageren. Der skal købes ekstra morgenbrød til de ansatte, der også kan se frem til betalt middagsmad og masser af energidrikke.
Der er cirka 50 ansatte i butikken, og alle er indkaldt til den store dag. Derfor gør man lidt ekstra ud af forplejningen, forklarer han.
Flere måneders forberedelse
For Nicklas Brix er det flere måneders forberedelse, der kulminerer denne fredag. For cirka fire måneder siden begyndte han at lave vagtskema og gøre sig tanker om, hvordan udsalgsperioden skulle forløbe. Derudover har han haft stort fokus på at rydde op og optimere lageret:
”Et velfungerende lager gør en kæmpe forskel sådan en dag. Hvis du har travlt og ikke kan finde varen på lageret, så bliver det hurtigt en dum dag. Hvis det spiller, så får både medarbejderne og kunderne en meget bedre dag.”
Han har sammen med lederne også lagt en klar plan for arbejdsfordelingen. Butikken er delt op i flere afdelinger og hver afdelingschef har ansvaret for et bestemt antal medarbejdere. Det skal sikre ro, når bølgerne går højt, og overblik omkring lukketid, som i dagens anledning er midnat.
”Her skal butikken gerne stå flot, så vi med god samvittighed kan få os en fortjent fyraftensøl eller sodavand,” siger Nicklas Brix.
Højt humør
Klokken 10.30 er der for alvor kommet gang i butikken. Stort set alle medarbejdere er på gulvet for at betjene kunder, og Nicklas Brix er i højt humør.
”Prøv lige at gå ned i butikken. Der er virkelig proppet,” lyder det fra en medarbejder, der er tilbage på kontoret for at få en slurk energidrik.
”Det er sgu da megafedt,” kvitterer Nicklas Brix og rækker armene i vejret. Han peger på sin computerskærm, der ganske rigtigt viser, at tallene er gode.
”Kundetilfredsheden er heldigvis også i top. Vi ligger på 92 ud af 100, så det er bare supergodt.”
AirPods og Airfryers
Vanen tro er det særligt Apple-produkter, der er i høj kurs hos kunderne. Derudover er danskernes appetit på Airfryers tilsyneladende heller ikke mættet. Der er kommet en ny variant, som sælger godt, forklarer varehuschefen, mens han nærmest glider ned af trappen for at komme ud på gulvet igen. Her tilbringer han meget af dagen med at tale med afdelingsledere og ”mærke stemningen.”
På gulvet i butikken taler han med flere medarbejdere, retter skilte til, viser et par kunder den rigtige vej mod hjælp og giver en forhandler et par gode råd med på vejen.
”Jeg har det som en fisk i vandet sådan en dag. Det er virkelig sjovt,” forklarer han, da vi bevæger os ud bag lageret. Der er kommet en kæmpe ladning varer, som skal køres ind og fordeles. Chefen giver en hånd med og får en hurtig sludder med en kollega, der skal sende nogle varer til Grønland:
”Det har jeg ikke lige prøvet, men det må vi jo finde ud af,” konstaterer han.
”Megafedt!”
Klokken nærmer sig 13, da Nicklas Brix og to ledere tager en status på kontoret. Det går godt. De vigtigste tal er klart bedre end forventet. Hvis det fortætter, så bliver dagen markant bedre end sidste år. Nicklas Brix knytter næven, da han bevæger sig ud ad kontordøren for at komme ned i butikken igen.
”Sådan! Det er megafedt det her.”
31 år. Har arbejdet 10 år i Elgiganten, hvor han begyndte som salgsassistent. Siden har han blandt andet har været leder i afdelingen i Gentofte og butikschef i butikken i Amagercentret. Sidste år blev han udnævnt som varehuschef i butikken i Fields.