{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
07. november 2024
I Dansk Erhvervs nye medlemsundersøgelse svarer godt hver femte netbutik, at de vil holde Singles Day i år. Det er samme niveau som sidste år.
Analysen viser dog også, at der er sket en markant stigning i antallet, der holder Singles Day, selvom de forventer, at salget bliver mindre end en normal dag.
Top of mind
Vi har bedt David Jeppesen, der som ekstern CMO arbejder for flere danske netbutikker, forklare, hvorfor det giver mening at være med på Singles Day, selvom det ikke kaster øget salg af sig.
Han forklarer, at deltagelse på Singles Day giver god mening, fordi det kan styrke virksomhedens brand og være en vigtig del af det kontinuerlige arbejde, der skal sikre en top of mind-placering i en konstant mere indviklet konkurrencesituation.
”Det giver også anledning til at få varerne i hænderne på kunderne – som er noget af det sværeste – men noget af det bedste, hvis man gerne vil have genkøb og arbejde med større grad af loyalitet.”
Derudover kan det være et afsæt til at markedsføre mod nye segmenter. Afprøve noget. Teste. Eksperimentere med sin markedsføring, forklarer han:
”Det er ingen skam. Det er nærmere best practice. Og selvom det – forventeligt på Single Day - kræver at give rabat, giver det mulighed for at skabe kontakt til målgruppen og bygge en relation, som over tid vinder sig hjem mange gange.
Svært at koble enkeltindsatser sammen med salg
Når man taler om, at en indsats i forbindelse med eksempelvis Singles Day ikke kan ses i en øget omsætning på dagen, så skal man passe på med at forvente for meget.
En af grundene er, at det i dag er blevet markant sværere at koble enkelte marketingindsatser til salget isoleret set, forklarer han og uddyber:
”Ikke fordi marketing er blevet mindre betydeligt – tværtimod har marketing aldrig været vigtigere, men fordi data mudres, begrænses og direkte forhindres i nogle tilfælde. For 10 år siden var øvelsen lettere. Der skulle man ”bare” starte annoncering på Facebook, sætte strøm til indsatsen med et allokeret budget og stole på attribueringen og se investeringen komme 10-fold retur. Nemt.”
I dag er det sværere at måle direkte på, og flere er nødt til at se mere holistisk på det og vurdere en samlet indsats frem for et enkelt tiltag for sig selv. Derfor skal man finde kreativiteten og humoren frem og arbejde på at lade salget stå på skuldrende af et brand, der bør positioneres i markedet.
”Det er en af grundende til, at det godt kan give god mening at være en aktiv del af Singles Day, selvom du ikke bygger bundlinje, isoleret på den øvelse,” forklarer han og uddyber:
”Jeg mener ikke, at marketingafdelingen skal bedømmes på den enkelte indsats, hvis det er tænkt ind i en større helhed. Se det i højere grad som mælken i tilbudsavisen, der kun har til opgave at tiltrække og sælge mere (senere), ikke være profit på karton i sig selv.”
Den samlede indsats bør sikre, at kunden lægger mere ned i indkøbskurven end mælk. Det gør indsatsen profitabel og sikrer kommercielle sunde resultater.
”Derfra handler det altid om at blive klogere på livstidsværdien af en kunde, hvor marketingafdelingens opgave nummer 1 er at tiltrække flere kunder, øge den gennemsnitlige ordrestørre og fastholde de eksisterende, både via kortsigtet salgsaktivering – og via brandopbygning – parallelt med hinanden, og ikke som modpoler.”
Singles Day er traditionen tro den 11/11.