{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
20. november 2024
Siden den 16. april 2022 har det været forbudt for havne i EU at modtage fartøjer, der er registreret under russisk flag – og siden den 8. april 2023 er det forbudt for havne i EU at modtage fartøjer, der er certificeret af Russian Maritime Register of Shipping.
Sanktionerne mod Rusland som følge af invasionen af Ukraine er alle forankret i samme retsakt – nemlig i den såkaldte forordning nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som vedrører en lang række sektorer. Sanktionerne vedtages løbende i regi af de såkaldte sanktionspakker – senest den 14. sanktionspakke, der blev vedtaget den 24. juni 2024.
Bestemmelser på havneområdet
For at skabe et overblik over de sanktioner, der p.t. gælder på havneområdet, har Trafikstyrelsen udarbejdet et kort statusnotat, som kan tilgås nederst i artiklen. De relevante bestemmelser i forordningen på havneområdet er:
Havne bærer selv ansvaret for at overholde reglerne
Det er de enkelte havne, der er bundet af reglerne, og det er derfor havnenes ansvar at sikre, at der ikke gives adgang til skibe, som er omfattet af forbuddene. Trafikstyrelsen stiller sig til rådighed, hvis der opstår tvivl om reglernes fortolkning – herunder hvis der er tvivl om, hvorvidt konkrete anløb kan tillades. Dansk Erhverv bistår meget gerne med at række ud til Trafikstyrelsen.