{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
29. oktober 2024
Er du en af mange danske virksomheder, der er tilbageholdende med at kommunikere om jeres grønne initiativer af frygt for at blive beskyldt for greenwashing?
Så er der godt nyt.
Forbrugerombudsmanden har nemlig lanceret en række nye anbefalinger til, hvordan virksomheder kommunikerer udsagn om klima, miljø og bæredygtighed.
Anbefalingerne gør dig klogere på, hvad du skal være opmærksom på og er et såkaldt fortolkningsbidrag til navnlig markedsføringsloven §§ 5,6, 20 og 13 – det vil sige reglerne om vildledning og krav til dokumentation af faktuelle påstande i markedsføringen.
De indeholder også en opdatering af Forbrugerombudsmandens praksis, herunder om blandt andet ansvar, bæredygtighed og CO2-kompensation.
”Det bliver simpelthen nemmere at forstå reglerne”
Anbefalingerne afløser Forbrugerombudsmandens kvikguide om miljømarkedsføring, og bliver hilst velkommen af Dansk Erhverv, som har været inddraget i processen med at lave de nye anbefalinger.
”Rigtig mange virksomheder er i gang med den grønne omstilling, men mange fortæller ikke om det, fordi de bekymrede for at blive beskyldt for greenwashing, og fordi de er nervøse for at have misforstået reglerne. Det er ærgerligt for virksomhederne, men det er også ærgerligt for forbrugerne, som gene vil støtte de virksomheder, der tager et grønt ansvar,” forklarer Martin Jørgensen, som er fagchef for markedsføringsret i Dansk Erhverv.
”Udfordringen for virksomhederne er, at det kan være svært at gennemskue reglerne, men nemt at blive beskyldt for greenwashing. Derfor er det godt, at de nye anbefalinger blandt andet er blevet opdateret med praksis siden 2021 og indeholder konkrete cases og gode eksempler. Det bliver simpelthen nemmere at forstå reglerne,” uddyber han.
Desuden indeholder anbefalingerne også omtale af de kommende regler, virksomhederne skal efterleve fra september 2026, og samlet set bidrage dette også til, at virksomhederne med anbefalingerne får et godt værktøj, når markedsføringen skal udformes.
3 ting du skal huske, når du vil markedsføre grønne initiativer