{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
22. oktober 2024
Som netbutik findes der vel ikke noget værre end at se kunden hoppe fra et køb i sidste øjeblik.
Men det sker, og når det sker, så er det oftest, fordi kunden er blevet skræmt væk af fragtprisen.
Det viser Dansk Erhvervs E-handelsanalyse for september.
Det er ikke nyt, at fragtprisen skræmmer kunder væk, men ikke desto mindre er det ærgerligt for netbutikkerne. Det er nemlig hamrende svært at gøre noget ved, forklarer Jens Wedenborg, som arbejder med e-handelslogistik i Dansk Erhverv:
”Den umiddelbare løsning vil ofte være en dyr omgang. Man kan overveje at ændre i fragtprisen, man kan tilbyde fri fragt til førstegangskøbere eller justere mindstebeløbet, der giver fri fragt, men det indebærer jo, at man påtager sig en omkostning. Og det er for de fleste ikke særligt attraktivt.”
”Hvis man skal tænke helt ud af boksen, så kan man måske overveje at kopiere de kinesiske virksomheder, der giver rabat, hvis man er flere, der handler sammen. Det er ikke en færdig idé, men i forhold til denne problematik er der god grund til at kaste sig ud i at eksperimentere,” uddyber han.
Der er styr på det
Mens fragtproblematikken kan give grå hår, så er der faktisk god grund til at smile, når man læser analysen. For udover fragt og behov for mere betænkningstid, så er der ikke andet, der for alvor får forbrugerne til at droppe et køb.
”Jeg læser det som om, at netbutikkerne er dygtige, og derfor er ikke noget, der giver kunderne anledning til at springe fra. Hvis vi eksempelvis kunne se, at vildt mange hoppede fra, fordi butikkerne ikke tilbød de rette betalingsløsninger, ikke havde varer på lager eller virkede utroværdige, så ville vi have et problem,” siger Jens Wedenborg.
Dårligt sprog skræmmer nye kunder væk
Forbrugerne bliver også spurgt ind til, hvad der får deres alarmklokker til at ringe, når de besøger en netbutik, de ikke tidligere har handlet i. Over halvdelen svarer, at de helt vil droppe en butik, hvis sproget er dårligt. Halvdelen vil klikke væk, hvis de ikke kan finde kontaktoplysninger.
”Det er nogle lavthængende frugter, som man relativt nemt kan plukke, så det er egentlig bare at komme i gang,” siger Jens Wedenborg.
Log ind og hent hele E-handelsanalysen og bliv klogere på, hvad de forskellige befolkningsgrupper særligt kigger efter, om forbrugerne forventer at handle mere, hvordan forbrugerne betaler og meget mere.