{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
19. september 2024
I det fælles debatindlæg argumenterer Dansk Erhverv og Rådet for Grøn Omstilling for, at Danmark har en unik mulighed for at gå forrest og vise resten af verden, at grøn luftfart kan lade sig gøre. Potentialet er nemlig stort for, at Danmark kan blive ikke bare et grønt foregangsland, men et grønt produktionsland, der kan hjælpe resten af verden med at omstille sig ved hjælp af grønne brændstoffer.
Men det forudsætter, at vi får skabt de rigtige rammevilkår for PtX. Derfor bør vi nu se fremad mod målet om en grøn indenrigsluftfart i 2030 i Danmark. For at dansk luftfart skal være et udstillingsvindue og inspiration for hele luftfartsindustrien, må og skal målet nås gennem understøttelse af en dansk produktion af Ptx-brændstoffer.
Således bør støttemidlerne, der går til at indfri mål om grøn indenrigsluftfart i 2030 prioriteres blandt andet til bæredygtige brændstoffer. Herudover bør vi have et mere nuanceret syn på brugen af vores biogene kulstof og således også fokusere på CCU og ikke kun have et snævert fokus på CCS. Endelig er det naturligvis afgørende, at hele provenuet fra flyafgiften går til investeringer i bæredygtige brændstoffer frem for en forhøjelse af ældrechecken.
Det er ikke for sent at lade målet om grøn dansk indenrigsluftfart blive løftestang for grønne brændstoffer. Men det kræver politisk lederskab med fokus på ikke kun at nå målet, men at nå målet på den rigtige måde, der baner vejen for en grøn luftfart baseret på bæredygtige danske brændstoffer.