{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
25. april 2025
Hele 78 procent af erhvervsindkøberne angiver, at deres virksomhed har faste samarbejdsaftaler med leverandører. Det er især fastlagte rabatsatser, betalings- og leveringsvilkår, der definerer relationerne – men også login-adgang og fast kontaktperson er blandt de parametre, der skaber loyalitet og stabilitet i leverandørforholdene.
"Vi ser en stigende professionalisering i indkøbsadfærden. Indkøberne efterspørger ikke kun gode priser, men også struktur og forudsigelighed. Det styrker samarbejdet og sikrer kontinuitet," siger Jens Wedenborg, der arbejder med B2B E-handel i Dansk Erhverv.
Abonnement og faste rammer vinder frem
Udviklingen afspejles også i selve købsformerne. Over halvdelen af virksomhederne foretager i dag erhvervsindkøb i faste rammer eller via abonnementsordninger. Andelen, der har 100 procent af deres køb lagt ind i sådanne systemer, er vokset markant siden 2021.
Blandt virksomheder med store erhvervsbudgetter ses tendensen endnu tydeligere. Her er struktur og fastlagte vilkår ofte en forudsætning for effektivitet i en travl hverdag.
Krav om godkendelse og færre leverandører
Samtidig er der tegn på øget centralisering. I gennemsnit bruger virksomhederne i 2024 kun fire onlineleverandører, og 64 procent af indkøberne skal have leverandører godkendt internt, før et køb kan foretages. Især i virksomheder med flere ansatte og i brancher som industri og offentlig service er godkendelseskravene udbredte.
"Det er ikke længere nok at være til stede med en webshop. B2B-leverandører skal kunne tilbyde stabile vilkår og integrerbare løsninger for at blive en del af indkøbernes faste portefølje," forklarer Wedenborg.
B2B e-handel handler ikke kun om pris – det handler om professionalisering
Selvom pris fortsat er et væsentligt parameter, peger analysen på en bredere forståelse af værdiskabelse i B2B-salget. Gennemsigtighed, leveringsevne og professionelle rammeaftaler er i høj kurs – og det bliver afgørende for virksomheder, der ønsker at vokse i det digitale B2B-marked.
Log ind og hent hele B2B E-handelsanalysen