{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
04. februar 2025
Besøget i Bruxelles bød for Dansk Erhverv på udbytterige møder med repræsentanter fra Europa-Kommissionen, Europa-Parlamentet og virksomheder.
Et centralt tema i møderne var den markante ulige konkurrence, der gennem de seneste år er opstået mellem henholdsvis traditionelle europæiske virksomheder og onlinemarkedspladser, der formidler produkter fra sælgere i tredjelande til europæiske forbrugere.
Engros- og detailhandelsvirksomheder, der sælger produkter fra tredjelande, skal sikre lovlighed og betale miljø- og klimaregninger, men onlinemarkedspladserne slipper for denne byrde, fordi de er fritaget for proaktive complianceforpligtelser.
Mange er ikke klar over denne skævvridning i lovgivningen, som både dækker over produktsikkerhed, kemikalieregulering og regler for emballagehåndtering. Der er derfor et presserende behov for at gøre opmærksom på problematikken og indføre et egentligt importøransvar for onlinemarkedspladserne.
Det nordiske samarbejde fortsætter
Sammenslutningen, som har navnet “Nordic Coalition for a Level Playing Field,” er langt fra færdig med at fremhæve udfordringerne og stille konkrete løsningsforslag. Samarbejde er nøglen til at sikre, at onlinemarkedspladser som Temu og Amazon underlægges de nødvendige regler.
I april mødes Dansk Erhverv igen med de nordiske kollegaer, og der er planlagt yderligere møder i Bruxelles før sommerferien for at følge op på de diskussioner, der fandt sted i januar.
Værdien af Nordisk Samarbejde
Besøget i Bruxelles har tydeliggjort den store værdi af nordisk samarbejde – både i denne sammenhæng og i bredere EU- og international kontekst.
Dansk Erhverv vil gerne takke vores nordiske partnere: Svensk Handel, Kaupan liitto, Virke og SVTH for deres engagerede indsats. Sammen står vi stærkere i kampen for retfærdige konkurrencevilkår i Europa.