{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
21. februar 2025
”Det har været et langt forhandlingsforløb og en intens slutspurt. Der er blevet lagt arm om tingene og det er lige som det skal være, når man forhandler overenskomster. Nu har vi landet en aftale, som begge parter kan se sig selv i, og det er jeg glad for. Når man driver virksomhed, betyder det meget, at man ved, hvad man har at forholde sig til og der har vi sikret en periode på tre år med sikkerhed for udviklingen i lønnen. Der er jo ellers usikkerhed på mange hylder lige nu. Den geopolitiske situation, trusler om told og udfordringer med forsyningskæder fylder meget lige nu, og så er det vigtigt og godt, at der de næste tre år er vished, hvad overenskomsten angår,” siger Laurits Rønn, viceadministrerende direktør i Dansk Erhverv.
Lettere administration for virksomhederne
Den indgåede aftale indebærer desuden en ændring i feriefridagsordningen.
”Virksomhederne bøvler med en masse administration, og her har vi lavet en feriefridagsordning, der er lettere at administrere for virksomhederne. Hertil har vi indført de samme muligheder for bl.a. børnebørns-omsorgsdage og barns 3 sygedag, som på andre områder.” siger Laurits Rønn.
Den nye overenskomst træder i kraft fra 1. marts, såfremt et flertal på lønmodtager- og arbejdsgiversiden stemmer ja til det samlede mæglingsforslag, som Forligsmanden forventes at fremsætte, og som Butiksoverenskomsten indgår i.
For Dansk Erhvervs vedkommende fortsætter forhandlingerne, idet der udestår forhandlinger om en række andre overenskomster. Blandt andet Funktionæroverenskomsten, som berører cirka 40.000 ansatte.