{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. marts 2025
Folketinget har vedtaget et lovforslag, der ændrer den gældende definition af erhvervsmæssig buskørsel. Hos Dansk Erhverv møder beslutningen kritik.
Ændringen risikerer at gøre det vanskeligt at opretholde klare spilleregler på området for professionel buskørsel.
"De nye regler skaber større uklarhed om, hvornår man er omfattet af lovgivningens krav om at have tilladelse fra myndighederne til buskørsel," siger Jesper Kronborg, branchedirektør for transport i Dansk Erhverv. "Det kan føre til konkurrenceforvridning, dårligere arbejdsvilkår og sværere håndhævelse for myndighederne – det stiller den etablerede og professionelle branche dårligere."
Dansk Erhverv havde gerne set, at lovgiverne i stedet tog udgangspunkt i den eksisterende lovgivning og udbyggede de allerede eksisterende undtagelsesbestemmelser. Ifølge Dansk Erhverv vil det sikre et mere præcist og gennemskueligt regelsæt, hvor beslutningstagerne aktivt har taget stilling til, hvilke typer buskørsel, der ikke skal være omfattet af lovens krav om tilladelse.
"Vi kommer til at følge udviklingen tæt og vil arbejde for, at der inden for to år bliver gennemført en grundig evaluering af lovændringens konsekvenser," fastslår Jesper Kronborg.
Der er dog også positive elementer i den vedtagne ændringslov på. Lovforslaget indeholder nemlig en forlængelse af tilladelserne til privat sygetransport, hvilket Dansk Erhverv ser som en vigtig sejr.
"Løsningen omkring sygetransporttilladelser sikrer, at aktører som fx Falck fortsat kan løfte en vigtig samfundsopgave og tilbyde borgere et godt og effektivt alternativ uden offentligt tilskud," siger Jesper Kronborg.
Dansk Erhverv opfordrer nu til, at implementeringen af de nye regler sker med størst mulig klarhed og inddragelse af relevante aktører.