{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
04. marts 2025
Har du gjort dette forarbejde korrekt, skal din inkassopartner eller din interne inkassoafdeling ikke bruge tid på at sende et korrekt inkassovarsel ud, hvilket i sagens natur medfører spildtid.
Formelle krav til inkassovarslet
For at kunne pålægge inkassoomkostninger skal inkassovarslet opfylde kravene i bekendtgørelse nr. 601 af 12. juli 2002 om udenretlige inddrivelsesomkostninger (med senest opdateringer).
Ifølge bekendtgørelsens § 3 skal skyldneren have modtaget en rykkerskrivelse med en frist på mindst 10 dage. Skrivelsen skal indeholde en advarsel om, at manglende betaling vil kunne medføre yderligere inddrivelsesomkostninger.
En simpel formulering kunne være:
"Såfremt vi ikke har modtaget din betaling inden 10 dage, vil sagen uden yderligere varsel blive overdraget til inkasso, hvilket vil medføre yderligere omkostninger."
Inkassolovens § 10 og betydningen for inddrivelsesforløbet
Udover inkassovarslet i henhold til bekendtgørelsens § 3, stiller inkassolovens § 10 yderligere krav til specificering af fordringen. Et varsel, der opfylder § 10, gør det muligt for inkassopartneren straks at sende kravet i retten, hvis betalingen udebliver.