{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, så bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Bestilling af varer over hjemmeside og afhentning i butikken kan føre til tvivl om, hvorvidt købet skal betragtes som et fjernsalg, og hvilke rettigheder forbrugeren har i forbindelse med købet.
26. september 2017
Flere erhvervsdrivende tilbyder deres kunder, at de via en hjemmeside kan bestille eller reservere varer for derefter at hente og betale varerne i den erhvervsdrivende fysiske butik. Det kan føre til tvivl om, hvorvidt købet skal betragtes som et fjernsalg og hvilke rettigheder forbrugeren har i forbindelse med købet.
Aftaletidspunktet er afgørende
Det afgørende for, hvorvidt et køb er et fjernsalg eller ej, er hvornår aftalen kan siges at være indgået. Hvis forbrugeren via en hjemmeside reserverer eller bestiller en vare til afhentning og betaling i en fysisk butik, men forbrugeren ikke er bundet af aftalen, før betalingen er sket i butikken, er der ikke tale om en fjernsalgsaftale. Dette stemmer også overens med Forbrugerklagenævnets praksis og Forbrugerombudsmandens holdning.
Hvis der sker betaling via hjemmesiden er det fortsat et fjernsalg, også selvom forbrugeren vælger at hente det købte produkt i den erhvervsdrivendes fysiske butik, da aftalen er indgået på det tidspunkt, hvor der er sket betaling. På samme måde vil der også være tale om et fjernsalg, hvis bestillingen eller reservationen er bindende for forbrugeren, også selvom betalingen finder sted i den erhvervsdrivendes fysiske butik.
Hjemmesidens udseende har betydning
I en konkret afgørelse fra Forbrugerklagenævnet fremgår det dog også, at udseende og sprogbrug på den hjemmeside, hvor bestillingen foretages kan have betydning for, hvilke rettigheder forbrugeren opnår.
Da hjemmesiden i den konkrete sag brugte ord som ”varekurv” og hjemmesiden i øvrigt var opbygget som hjemmesider, der tilbyder fjernsalg, nåede Nævnet frem til, at købet – der blev gennemført i den fysiske butik – fremstod som et fjernsalg og fortrydelsesretten i den fysiske butik skulle derfor tolkes i overensstemmelse med den fortrydelsesret, der er gældende ved fjernsalg.
Det betød for den erhvervsdrivende i denne sag, at forbrugeren kunne fortryde købet af en printer til trods for, at der var taget nogle prøvetryk, da det blev lagt til grund, at printeren kunne leveres tilbage i væsentlig samme stand og mængde, da forbrugeren ikke var gjort udtrykkeligt opmærksom på, at fortrydelsesretten ville bortfalde, hvis printeren blev taget i brug.