{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, så bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
02. marts 2021
E-handelsåret 2020 har på godt og ondt været ganske usædvanligt.
En af de mest positive og iøjnefaldende nyheder er, at forbruget i de danske butikker går frem med hele 15 %, mens forbruget i udlandet daler 10 %.
”De danske netbutikker har i mange år knoklet en vis legemsdel ud af bukserne i kampen mod de udenlandske konkurrenter, og de leverer på et tårnhøjt niveau. Derfor har kunderne ikke en undskyldning for at handle i de udenlandske butikker. Det er virkelig en god udvikling,” forklarer Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv, og fortsætter.
”Coronakrisen spiller selvfølgelig også en rolle. Der er kommet mange nye kunder til, som lige er ude at dyppe fødderne, og det føles formentlig mere trygt for dem at begynde med at handle i danske butikker. Samtidig har flere forbrugere måske også været tilbageholdende med at bestille i udenlandske butikker, fordi de har været nervøse for, om varerne kunne nå frem.”
Han vurderer også, at mange forbrugere har tænkt mere over, hvad deres forbrugsvaner betyder under krisen.
”Vi er nok rykket lidt mere sammen i bussen og har overvejet, hvordan vi kan støtte dansk erhvervsliv, som jo virkelig har været spændt hårdt for under krisen.”
Flere danske virksomheder blandt de 20 største
Den positive udvikling afspejler sig også på listen over de 20 største netbutikker i Danmark. Listen toppes (som sædvanligt) af tyske Zalando, der går frem og snupper 4,4 % af alle handler. Herefter følger Matas og nemlig.com, mens også Coop sniger sig ind i top fem.
Danske Proshop, Magasin, webapoteket og Med24 er nye på listen og det betyder, at der er rekordmange danske butikker blandt de største netbutikker.
”Det er virkelig opløftende læsning – især fordi det spænder vidt fra dagligvarer til apotekervarer over tøj og elektronik,” siger Niels Ralund, som også hæfter sig ved, at Amazon og Wish, som tidligere har ligget højt på listen, går tilbage.
De 20 største netbutikker målt på antal handler
”Det er positivt, at flere handler bliver foretaget i danske virksomheder, men vi må ikke hvile på laurbærrene. Det er internationale giganter, vi konkurrerer imod, så de danske virksomheder skal bare klø på.”
Kan udviklingen fortsætte?
Udviklingen har været ganske markant i 2020, og spørgsmålet er selvfølgelig om det kan fortsætter, når vi forhåbentlig vender tilbage til en normal hverdag. Niels Ralund er realistisk optimist.
”Jeg tror ikke, vi vil se helt den samme udvikling, men jeg tror, at vi vil fortsætte med hente forbrug hjem. Forbrugerne har oplevet, at de danske butikker kan levere varen, og mange danske virksomheder har udvidet med e-handel, så der er gode muligheder for at handle i Danmark. Vi ved også fra andre analyser, at forbrugerne forventer at skrue ned for andelen af køb i udlandet.”
Han vurderer også, at de nye europæiske momsregler, der træder i kraft 1. juli i år, får en betydning.
”Det betyder, at de udenlandske virksomheder skal spille efter de samme regler, som de danske gør. Det giver en mere fair konkurrence og fører forhåbentligt til, at de danske virksomheder kan fortsætte fremgangen.”
Du kan hente hele E-handelsanalysen ved at logge ind. Den er fyldt med interessante ta om dansk e-handel.