{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
15. december 2020
Hent E-handelsanalysen nederst på siden
I november havde hver femte forbruger handlet mindst en gang om ugen, og mere end halvdelen af de e-handlende forbrugere havde handlet i løbet af den seneste uge. Det viser E-handelsanalysen.
Det er et højt niveau sammenlignet med tidligere år, og det er 6-7 % højere end månederne inden corona, men det er et par procenter lavere end i april og maj, hvor de første coronarestriktioner ramte.
Dagligvarerne har bidt sig fast
Netop coronakrisen har stadig stor indflydelse på, hvad forbrugerne handler online.
Dagligvarer står for 8 % af handlerne, hvilket er en markant stigning fra 5 % i november 2019. Tøj, sko og accessories er en klar nummer ét med 18 % af såvel handler som forbrug.
Elektronik og hvidevarer har også en meget stærk måned med 13% af forbruget fordelt på 5% af handlerne og dermed høje gennemsnitskøb. Bolig & Have er nummer tre med en andel af forbruget på 10 % baseret på 5 % af handlerne.
Det ser straks værre ud for Rejser, der blot har 5 % af det samlede forbrug mod 21 % sidste år. Det samme gælder kulturoplevelser, der er blevet halveret i både forbrug og andel af handler til 3 %
Forbrugerne anbefaler de digitale dagligvarebutikker
De digitale dagligvarebutikker knokler for at følge med den voldsomme og pludselige efterspørgsel, men de formår stadig at give kunderne en rigtig god oplevelse. Derfor topper de NPS-listen, hvor IT & Tele ligger nederst. Det er traditionelt en varekategori med lav NPS-score, men denne måneds -15 er dog usædvanligt lavt.
Kategorien havde i første halvår af 2020 en gennemsnits-NPS på 15, men har i en ekstra travl november haft svært ved at holde kundeservice og tilfredshed oppe. Kategorierne Sports- og fritidsudstyr samt hobby-, kontorartikler og foto ligger ligeledes usædvanligt lavt i november.
Kortbetalinger i stort dyk
Godt 6 ud af 10 betalinger i november var med betalingskort – et stort fald siden november 2019. Omvendt gik det voldsomt frem med mobilbetalinger, der snuppede 24 % af betalingerne mod 18 % sidste november.
Stigningen kan hænge sammen med udrulningen af SCA, der skete i forbindelse med Black Week. Hvis man betaler via en betalingsapp som MobilePay, behøver man ikke igennem processen med NemID.
Mere e-handel i vente
Analysen viser også, at selvom forbrugerne handler rekordmeget på nettet i denne tid, forventer de ikke at skrue ned. Tværtimod. Mere end hver fjerde (27%) forventer at handle mere, 2 % vil skrue markant op, mens blot 5 % regner med at handle mindre på nettet.
Log ind for at hente hele analysen