{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. ({{newPayrollPercentageDiff}}%) i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Et af Dansk Erhvervs medlemmer har henvendt sig fordi, de ved en fejl har fået sendt kundens ordre to gange og nu er de i tvivl om, hvordan reglerne er i sådan en situation. Må kunden beholde varen eller skal kunden betale for at varen sendes retur?
DANSK ERHVERV | HANDEL - 19. MARTS 2019
Kunden må ikke have udgifter eller besvær
Da der er tale om produkter, som kunden ikke har bestilt, men som er fremsendt ved en fejl, så må kunden hverken have udgifter eller besvær i forbindelse med returneringen af varen. Det betyder som udgangspunkt, at du er forpligtet til at sikre, at varen bliver afhentet hos kunden. Hvis der er tale om små pakker, der kan komme med almindelig post, anbefaler Dansk Erhverv, at du kontakter kunden og finder en løsning, hvor du sender kunden en pakkelabel og kunden derefter sender varen tilbage til dig.
Kunderne er ikke forpligtet til selv at sende varen retur og det er derfor vigtigt, at du så hurtigt som muligt kontakter kunden så I kan få aftalt, hvordan du får varen tilbage.
Må kunden begynde at bruge varen?
Nej, kunden må ikke begynde at bruge varen, da den ikke tilhører kunden. Hvis kunden smider varen ud eller sælger varen, vil du som udgangspunkt kunne kræve betaling for varen. Det gælder dog kun, hvis du har gjort en indsats for at få varen retur. Hvis du ikke gør noget, vil forbrugeren efter en periode, der afhænger af varen størrelse og værdi, have ret til at bruge varen eller smide den ud.
I vurderingen af, hvor længe kunden skal passe på varen, kigger man dels på varens værdi og dels på varens størrelse. Jo mere værdifuld varen er, desto længere skal kunden passe på den. Da kunden ikke må have besvær på grund af fejlforsendelsen, vil de hurtigere have ret til at smide store pakker ud, da det vurderes, at de er til gene for kunden.
Kontakt eventuelt Dansk Erhvervs jurister
Er du medlem af Dansk Erhverv og oplever du problemer i forbindelse med, at du ved en fejl har sendt en vare til en kunde eller til den forkerte forbrugere, så er du velkommen til at kontakte en af vores erhvervsjurister, der kan hjælpe dig med gode råd.