{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, så bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
28. maj 2020
Nye tal fra Finansministeriet viser, at statens forbrug af management- og øvrige rådgivende konsulenter samlet set er faldet, mens forbruget af IT-konsulenter er steget. De nye tal er bekymrende, og bør få regeringen til at ophæve besparelserne på det offentliges konsulentforbrug, mener Dansk Erhverv.
Det samlede forbrug af eksterne managementkonsulenter er faldet fra 1.862 mio. kr. i 2017 til 1.516 mio. kr. i 2019. Udviklingen stemmer ikke overens med, hvad regeringen og øvrige politikere taler om til dagligt:
”De nye tal understreger, at forbruget af eksterne managementkonsulenter ikke er steget eksplosivt, som flere politikere ellers har brugt som argument for at vedtage de markante besparelser på konsulentforbruget i finansloven. Det er fornuftigt at se på, hvordan man bruger skattepengene bedst og mest effektivt, og det gælder også på konsulentområdet. Men vi har fra start advaret mod at lave så markante besparelser på så usikkert et grundlag, som tallene også bekræfter. For det får konsekvenser for den offentlige sektor og vores velfærd,” siger Daniel Møller Jensen, politisk konsulent i Dansk Erhverv.
Coronakrisen giver øget behov for eksterne konsulenter
Coronakrisen har ramt hele vores samfund. Det gælder også rådgiverbranchen, hvor tal fra Dansk Erhverv viser, at knap 7 ud af 10 rådgivervirksomheder har oplevet et fald i omsætningen.
”Når vi skal genrejse økonomien efter Coronakrisen, er der ikke behov for, at det offentlige skærer på forbruget af eksterne konsulenter. Der er tværtimod brug for, at det offentlige går forrest og investerer i viden, innovation og udvikling. For det er nødvendigt, hvis vi skal genrejse vores økonomi i en tid, hvor løsningerne ikke ligger lige for. Vi står stadig med udfordringer i forhold til klimaet og vores velfærd, som skal løses, og her spiller eksterne konsulenter en nøglerolle.”, siger Daniel Møller Jensen og fortsætter:
”Derfor har vi bl.a. foreslået, at regeringen ophæver besparelserne på det offentlige konsulentforbrug i 2020 og 2021. For vi skal for alt i verden ikke have en offentlig sektor, der lukker af for nye ideer, ny viden og nye perspektiver”.
Stigning i forbruget af ekstern juridisk rådgivning kalder på opgør med Kammeradvokataftalen
For første gang har Finansministeriet medtaget forbruget af ekstern juridisk rådgivning i opgørelsen. Tallene viser en markant stigning i forbruget af ekstern juridisk rådgivning på over 82 % fra 2017 - 2019. Det kalder på et opgør med Kammeradvokataftalen, mener Daniel Møller Jensen:
”Det er en meget markant stigning i udgifterne til ekstern juridisk rådgivning. Det understreger for det første, at vi skal have mere præcise tal, så vi for eksempel kan se udgifterne til udenlandske advokater, som formodes at fylde en del. For det andet skal vi have bedre styring med udgifterne. Det kalder på et opgør med Kammeradvokataftalen, så vi kan sikre fair og lige konkurrence om statens juridiske opgaver og dermed også sikre, at vi får den bedste uafhængige juridiske rådgivning for vores skattekroner.”
Se tallene fra Finansministeriet på ft.dk: Opgørelse af statens forbrug af eksterne konsulenter for 2019