{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, så bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
19. marts 2020
(Opdateres løbende - sidst opdateret 19/3 kl. 16.00)
Hvem skal lukke, arealkrav mm.
Skal jeg lukke min butik eller må jeg holde åbent?
Det kommer an på, hvad slags butik du har. Følgende butikker skal holde lukket frem til den 30. marts 2020:
1. Serveringssteder, hvor der serveres mad, drikkevarer eller tobak til indtagelse på salgsstedet,
2. Indkøbscentre, stormagasiner, arkader og basarer.
3. Steder, hvor der udøves sports- og fritidsaktiviteter, herunder spillehaller, lege- og badelande, svømmehaller, træningscentre, teatre og biografer.
4. Tatovør-, piercing-, spa-, kropspleje-, skønheds- og massageklinikker, solarier og frisører.
Serveringsteder må dog gerne holde åbent for take away med mindre, at serveringsstedet er placeret i et indkøbscenter.
Dagligvarebutikker, apoteker og specialforretninger med medicinsk udstyr må også holde åbent selvom de ligger i et indkøbscenter. De nærmere regler vedrørende, hvilke butikker, der skal lukke og hvilke der må holde åbent kan læses her: Skal du midlertidigt lukke din forretning for kunder?
Må butikkerne sælge online direkte fra storcentrene, der skal holdes lukket for kunder?
Ja, der er ikke et krav om, at du ikke må sælge via nettet til dine kunder. Du skal dog være opmærksom på, at der gælder særlige regler for salg på nettet (særlige oplysningsforpligtelser, fortrydelsesret mv) og du bør derfor gøre dig bekendt med disse regler, før du begynder at sælge via nettet (se mere her). Og dine kunder må ikke komme ned i din butik i centret og hente deres varer.
Skiltning
Ifølge bekendtgørelsen skal der i eller ved butikslokaler opsættes informationsmateriale om, at personer, der har symptomer på Coronavirus (Covid-19), bør isolere sig i hjemmet og om god hygiejne og hensigtsmæssig adfærd i det offentlige rum.
Informationsmaterialet kan downloades i printervenligt format her.
Husleje
Kan jeg undlade at betale husleje til min udlejer, hvis jeg midlertidigt lukker min butik?
Nej, erhvervslejeloven giver ikke mulighed for, at du undlader at betale husleje til din udlejer med mindre, at du har indgået en aftale med udlejer om at du i en periode ikke skal betale husleje eller du skal betale en mindre husleje end normalt. Dansk Erhverv anbefaler, at en eventuel aftale om ændringer i lejen laves på skrift, så der ikke efterfølgende er tvivl om, hvad der blev aftalt.
E-handel, click & collect m.v.
Må jeg holde min webshop åben?
Ja.
Må butikkerne lave click & collect?
Ja, hvis øvrige retningslinjer om begrænsning af smittespredning overholdes. Du må dog ikke lave click & collect, hvis din fysiske butik ligger i et indkøbscenter og butikken dermed er omfattet af de butikker, der skal holde lukket. I den situation, må du finde et andet sted, hvor kunderne kan hente deres varer. Vær opmærksom på, at hvis du opkræver betaling inden, at kunden henter varen, så er der tale om et fjernsalg og du skal derfor leve op til de særlige regler der er for fjernsalg.
Levering
Må butikker levere varer til deres kunder gratis i egen bil for på den måde at kunne sælge til kunder, der ikke har mulighed for at komme i butikkerne?
Ja, der er enkelte undtagelser. I.f.t. forbrugerjuraen skal de bare selv påtage sig ansvaret for skader under transport. Derudover skal man overholde gældende regler for kørekort, fødevaretransport, farligt gods osv.
Endvidere vil det som udgangspunkt være reglerne for fjernsalg, der finder anvendelse, hvilket betyder, at reglerne i forbrugeraftaleloven om blandt andet fortrydelsesret skal overholdes. Se mere om e-handel og Dansk Erhvervs råd til dette her.
Må butikkerne køre ud og lave salg fra bilen i stil med ”Hjem Is” eller bryder det med dørsalgsloven?
Inden man påbegynder salg fra en bil, bør man tage kontakt til kommunen og politimyndigheden. Det er ikke tilladt at opstille en salgsvogn i en bymidte eller i et bydelscenter og det er ikke tilladt at ringe på dørklokken hos folk, da dette ville blive betragtet som dørsalg, hvilket er ulovligt. Derudover vil det være reglerne om salg uden for normalt forretningssted, der gælder, hvilket betyder, at forbrugerne blandt andet har fortrydelsesret og at der en lang række ting, du skal informere kunden om forud for handlen.
Hjælpepakker
Hvad med lønkompensation, hjemsendelse af medarbejdere eller afholdelse af ferie?
Hvis du vil vide mere om de forskellige hjælpepakker og regler vedrørende dine medarbejdere så kan du læse mere her: