{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
# | Virksomhed | CVR | Medlemskab | Adresse |
---|---|---|---|---|
{{index+1}} | {{company.name}} | {{company.cvr}} | {{company.membershipType}} | {{company.address}} |
Kan du godkende følgende oplysninger?
Det er væsentligt højere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Det er væsentligt lavere end gennemsnittet blandt danske virksomheder. Er det korrekt?
Vi kan se, at lønsummen er faldet med {{formatCurrency(payrollFall, 'blur')}} kr. i forhold til sidste år. Er det korrekt?
Den samlede lønsum indberettet
Antal ansatte omregnet til fuldtidsansatte (årsværk i {{year-1}})
Antal ansatte (talt i hoveder) ansat i september måned {{year-1}}
Hvis du har yderligere kommentarer kan du skrive dem her:
Vi kontakter dig, hvis vi har spørgsmål til denne indberetning
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, så bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
16. marts 2021
Danmark er så småt i gang med genåbningen efter godt et års corona-nedlukning.
Derfor er det ganske oplagt at kigge tilbage og gøre status på, hvordan coronakrisen har påvirket forbrugernes adfærd på nettet.
Du kan hente Hhle E-handelsanalysen 2020 via linket.
Voldsom vækst og dybe dyk
Forbruget på nettet er vokset, men bag den sædvanlige vækst gemmer der sig nogle store udsving.
Den største fremgang finder vi ikke overraskende hos de digitale dagligvarebutikker, som brager frem med en vækst på 34 % i 2020. Take away følger også godt med, mens de danske bolig- og havebutikker har haft travlt med at sende planter og byggemateriale til de hjemsendte danskere.
Ser vi på dagligvarer, er det helt tydeligt, at væksten skete stort set samtidig med, at Danmark lukkede ned. I april blev andelen af forbrugere, som har handlet dagligvarer, mad eller drikke på nettet, fordoblet i forhold til 2019.
”Det er i den forbindelse værd at nævne, at de digitale dagligvarebutikker står stærkt hos forbrugerne, selvom de har haft så travlt. Hele 55% af kunderne i disse vil anbefale andre at handle hos dem, og dermed scorer de den højeste NPS. Det er imponerende,” siger Simon Bjerremann, chefkonsulent i Dansk Erhverv.
Omvendt har oplevelsesindustrien oplevet et ganske markant og alvorligt dyk; forbruget i rejsebranchen er stort set halveret, og det samme gør sig gældende i kulturbranchen.
”Tallene stemmer helt overens med det, vi har hørt fra netbutikkerne gennem vores løbende corona-undersøgelser; nogle har svært ved at følge med og ansætter nærmest dagligt nye medarbejdere, mens andre fra den ene dag til den anden har set kunderne fordufte. Det har været ganske dramatisk,” siger Simon Bjerremann.
Hvem har købt hvad?
De manglende kulturoplevelser og muligheden for at spise og drikke ude giver også udslag i, hvad forbrugerne køber. Det er eksempelvis ganske interessant, at andelen af singler og par, der køber tøj, sko og accessories, er faldet med 7 % procentpoint, mens deres køb af take away er vokset med 9 %.
”Generelt har krisen fået flere til at handle online og flere til at handle online oftere. Andelen af befolkningen, der handler ugentligt er steget 2 procentpoint, og 70% handler online mindst 1 gang om måneden, ” forklarer Simon Bjerremann.
Flere hjemmeleveringer
Når vi kigger på, hvordan danskerne får leveret deres varer, har de såkaldte selvhentere igennem flere år haft størst fremgang, men det fik coronakrisen også sat en bremse for. Før corona fik 32 % leveret deres varer til døren, men efter coronakrisen er det tal steget til 42 %. Afhentning i pakkebokse eller automater holder sig på 35 %.
”Det handler ligeledes om, hvilke varer vi køber. Nogle af de ting, forbrugerne har købt mere af under krisen, vil de helst have leveret til døren for at undgå kontakt med andre. Eksempelvis svarer hver tredje forbruger, der handler dagligvarer online, at muligheden for at få leveret til døren er den primære grund for dem,” siger Simon Bjerremann.
Mindre udlandshandel
Det er set med netbutik-briller positivt, at krisen har fået flere til at handle online, og det bliver kun mere positivt (også med de generelle samfundsbriller) af, at købene oftere og oftere sker i danske butikker. Forbruget i danske netbutikker voksede i 2020 med 15 %, mens forbruget i udlandet faldt med 10 %.
Det skyldes ifølge Simon Bjerremann primært tre ting – udover at de danske netbutikker bliver dygtigere og dygtigere.
”Der er kommet en del nye forbrugere til, og de starter måske lige med at dyppe fødderne i de danske butikker, inden de handler i udlandet. Logistikken gik også i stå internationalt, og det fik nok en del til at vende snuden mod de danske butikker. Samtidig vurderer jeg også, at de danske forbrugere gerne vil støtte de danske virksomheder i en krisetid.”