{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Arbejdsmiljøloven stiller krav om, at der på alle virksomheder skal være samarbejde mellem de ansatte og ledelsen om virksomhedens arbejdsmiljøarbejde.
På alle virksomheder med mellem 10 og 34 ansatte skal der være en arbejdsmiljøorganisation i et niveau. Hvis der på jeres virksomhed er 35 eller flere ansatte, skal jeres arbejdsmiljøorganisationen være i to niveauer. For ansatte i butikker og kontor/adminstrativt arbejde tæller antallet af ansatte, der arbejder under 10 timer om ugen ikke med i opgørelsen.
En arbejdsmiljøorganisation i et niveau består af en eller flere valgte arbejdsmiljørepræsentanter og en eller flere udpegede arbejdsledere med arbejdsgiver eller dennes repræsentant som formand. Formanden skal kunne handle på vegne af arbejdsgiveren, og Dansk Erhverv anbefaler derfor, at den øverste ledelse altid er repræsenteret i arbejdsmiljøorganisationen. Formanden kan fungere som både formand og repræsentant for arbejdslederne.
En arbejdsmiljøorganisation i to niveauer består af en eller flere arbejdsmiljøgrupper, samt et eller flere udvalg. Det betyder, at I skal etablere en eller flere arbejdsmiljøgrupper og et arbejdsmiljøudvalg. En arbejdsmiljøgruppe består af én udpeget arbejdsleder og én valgt arbejdsmiljørepræsentant.
Et arbejdsmiljøudvalg består af arbejdsgiveren eller dennes repræsentant, som formand for udvalget, op til to arbejdsledere og to arbejdsmiljørepræsentanter fra arbejdsmiljøgrupperne. Er der mere end to arbejdsmiljøgrupper, vælger arbejdsmiljørepræsentanterne to medlemmer, og arbejdsmiljølederne i arbejdsmiljøgrupperne vælger to medlemmer til arbejdsmiljøudvalget.
I kan finde mere information om, hvem der skal tælles med i opgørelsen over antallet af ansatte, hvad der er henholdsvis arbejdsmiljøgruppernes og arbejdsmiljøudvalgets opgaver samt, hvem der kan stemme til valget og stille op som arbejdsmiljørepræsentant, i vores 'Gode råd om arbejdsmiljøorganisationen'.